• Anonym (jag)

    Gift, attraherad av en gift man

    Anonym (CobolWoman) skrev 2024-02-14 09:16:42 följande:
     
    En annan fråga: när det blir riktigt illa tycker jag att jag ska prata med honom eller sms:a honom och berätta hur jag känner. Om han säger till mig att det inte finns några liknande känslor på hans sida (och jag är ganska säker på att det inte finns några sådana känslor), skulle det vara så mycket lättare för mig att gå vidare. Är det en dålig idé att prata med honom om det?
     
    Det är första gången jag skriver någonstans om detta, känns så konstigt men jag behöver verkligen att ventilera tankarna nu.
    Denna fråga verkar alltid ploppa upp i såna här trådar när någon är kär i någon annan. Och det känns alltid så ofattbart irrationell.

    Om dina känslor för den andra snubben är en stor jäkla brand som riskerar att bränna sönder både hem och familj och är som du själv skriver "ovälkommet"... vad tror du är det smartaste att göra:

    1) Ta med sig en 10 liters dunk och hälla på den på branden för att se om branden slocknar?

    2) Undvika branden helt och hållet?

    Hur kan du ens tro att en kärleksförklaring kommer vara jättebra för din nuvarande relation och familj?

    Fattar du inte att vad det egentligen handlar om är att du försöker lura dig själv att ta ett steg närmare den andra snubben och bort ifrån din familj för att du HOPPAS att känslorna är besvarade för det är vad en del av dig gärna vill?

    Hur hade du velat att din man hanterade en sån situation, springa runt och dela ut kärleksförklaringar till alla han blir kär i eller hålla sig borta från dem öht?

    Alltså TS, om du vill komma förbi detta utan att ha sönder din familj så behöver du vara 100% ärlig med dig själv, det där med att dina känslor för den andra snubben är "ovälkommet" är inte riktigt hela sanningen va? För din rationella sidan är det säkert ovälkommet men för din andra sida (begäret) är det VÄLDIGT välkommet och den strävar hela tiden efter att få till det med honom, det tror jag nog att du egentligen redan vet. Och det är denna sida av dig som du behöver ha full koll på för den är riktigt jäkla lurig och går inte att lita på för fem öre. Så behandla den som satan själv och tro inte ett dugg på vad den säger. 
  • Anonym (jag)
    Anonym (jag) skrev 2024-02-15 19:38:44 följande:
    1) Ta med sig en 10 liters dunk och hälla på den på branden för att se om branden slocknar?
    1) Ta med dig en 10 liters dunk bensin.... ska det stå
  • Anonym (jag)
    Anonym (Fru Joker) skrev 2024-02-15 19:56:08 följande:

    Men hur roligt är det att vara så sabla förnuftig jämt?

    Livet är kort och jag kommer att sitta på hemmet och le åt alla äventyr jag hade medan ni andra var präktiga.


    Tror du TS familj håller med dig om det?
  • Anonym (jag)
    Anonym (CobolWoman) skrev 2024-02-15 21:53:22 följande:
    Om det vore lätt så hade jag redan hällt 1000 liter vatten på den branden. Jag tror att du har rätt angående den andra sidan, men jag väljer ändå att lyssna på min rationella sida. Anledningen till att jag skrev om det på forumet är att jag blev så jävla trött på den här känslan. Det har blivit svårt att sova, det tar så mycket energi att försöka att inte tänka på honom. Och ja, jag har många andra saker där jag behöver den här energin. Hur som helst jag har redan insett att det är en väldigt dålig idé att prata med honom. Det är bara att vänta och hoppas att det går över snart. Usch bara.
    Bra där! 

    Jag tror tyvärr inte det räcker med att bara vänta ut känslorna, jag tror att du oxå behöver agera aktivt för att minimera alla risker för att det öht ska kunna gå fel, sluta träffa honom helt och hållet.

    Tänk såhär istället, den snubben oavsett hur fantastisk han är är rena cancern för din relation och din familj, och vill du behålla din familj så är det kanske bäst att du förhåller dig till honom precis så.... du kan alltså inte låtsas som att han är som vilken person som helst som du kan umgås med som vilket person som helst för det är han inte.

    Visst han kanske tycker du beter dig konstigt, men lite social akwardness är väl ett ganska litet pris att betala för din familj?
  • Anonym (jag)
    Anonym (Alicia) skrev 2024-02-16 13:23:34 följande:
    Fast detta gäller väl oss alla? Att vi är en produkt av både natur och kultur, och att de båda sidorna ibland - när de inte går att förena i en vardag - kämpar mot varandra? Förr talade människor om att det var Djävulen som frestade dem, idag vet vi att det är sexualdriften som verkar genom hormoner som kan förändra hjärnans kemi, så att man nästan upplever en psykos. Det sägs ju att en förälskelse är det närmaste en frisk människa kommer till en psykos. 

    Sedan måste man väl även tillägga, att TS inte funderar på att mörda sin make... och inte heller att överge sina barn. Mannen hon är kär i bor ju uppenbarligen i närområdet! Idag GÅR det att skilja sig och gifta om sig, och ha ett hyfsat samarbete om barnen. Jag är också övertygad om att det inte är det BÄSTA för barnen, men det är i alla fall oerhört vanligt idag, att barn växer upp i olika typer av styvfamiljer och varannan vecka- eller varannan helg-arrangemang. Och det finns det som är MYCKET värre - som när kvinnor skaffar barn på klinik så att barnen inte ens får lära känna sin pappa, eller när de blir gravida under mycket lösa förhållanden så att pappan inte känner något ansvar för att vara med i bilden.
    Ja det gäller oss alla men alla drabbas ju inte av känslor för andra och alla hanterar känslor på olika sätt, för vissa är det inga problem med att lägga såna känslor åt sidan och då påverkar det inte deras vardag och relation, för andra är det svårare och skapar problem i vardagen och relationen.

    Besatt av djävulen eller psykos, båda är fortfarande ett oönskat tillstånd som förmodligen inte leder till speciellt genomtänkta och rationella beslut. 

    Nej TS vill nog inte mörda sin make men TS har varit tydlig med att hon vill behålla sin relation med sin man och att springa runt och jaga andra män är ju ett väldigt effektivt sätt att "mörda" sin befintliga relation om man nu absolut måste dra paralleller till mord.

    Ja det GÅR att skilja sig om man VILL, men TS verkar ju inte vilja det så det är i så fall ganska irrelevant.

    Ja det finns alltid saker som är värre, att kapa av huvudet på en person är värre än att kapa av ett finger, men ingen av dessa är något bra som man ska springa runt och göra mot sina nära och kära.
  • Anonym (jag)
    Tilolo skrev 2024-02-16 15:08:35 följande:

    Vi har olika uppfattningar om det här och det är helt okej. 🙏🙂


    Önskar Dig en fin helg! 😊


    Skillnaden är att "nähä du" argument bygger på fakta och dina bygger på vadå?
  • Anonym (jag)
    Anonym (nähä du) skrev 2024-02-16 16:11:37 följande:
    Hennes egna begränsade erfarenheter ;) Väldigt övertygande argument!
    Om ens det... att skylla allt på "relationen" verkar det ha gått inflation på
  • Anonym (jag)
    Anonym (CobolWoman) skrev 2024-02-18 10:51:21 följande:
    Jag kan inte säga att han anstränger sig. Saker som jag gillar med honom i våran relation är bra eftersom det kommer till honom naturligt. När jag säger att det är något jag skulle vilja förändra (som att lyssna utan att döma osv) är han inte villig att anstränga sig och granska sitt beteende. "Jag växte upp så här, jag kan inte förändra mig själv nu" brukade han säga. Bullshit, jag vet.
    Han har ju varit tydlig med att han inte vill ändra på sig för att få relationen att fungera och finns inte viljan så är det ju uppenbart att det aldrig kommer ske och då har du ju bara två val kvar, acceptera det att fortsätta leva som ni gör trotts att du inte trivs med det eller lämna.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-02-18 14:35:53 följande:
    Så man ska offra sitt eget liv för att inte göra barnen till skilsmässobarn?

    Jag lade ner 5-6 år på en man för min sons skull, vi levde som vänner. Sov i varsitt rum med besöksförbud på mitt initiativ dock och han gick med på det för att slippa separation.

    Hade det handlat om ett småbarn så hade jag inte offrat säg 15 år, aldrig i livet. Hade han krävs intimitet så hade jag inte heller lagt de där 5-6 åren på att kasta bort mitt liv heller.

    Anledningen var så enkelt att kärleken tog slut.
    Håller med, dessutom offrar du inte bara dig själv du offrar även barnens syn på relationer där de växer upp i tron att dysfuntionella relationer med en massa tjafs eller döda relationer utan någon som helst värme eller kärlek är det normala och kommer ta med sig det i sina egna relationer.
  • Anonym (jag)
    Anonym (CobolWoman) skrev 2024-02-19 08:51:53 följande:
    Ja, verkilgen. Tack, det var väldigt... sobering.
    Det är lätt att hamna i en destruktiv loop där man inbillar sig att bara vi pratar om det en gång till så kommer det lossna... att alla andra 150 ggr man pratar inte hjälpt ett dugg "glömmer" man bort... denna gång så... och så går det runt och runt och runt.

    Been there, done that!
  • Anonym (jag)
    Anonym (älskarinna) skrev 2024-02-27 18:42:57 följande:
    Ska och ska, det finns inga lagar som styr detta.
    Nja, egoism må väl vara lagligt men det är absolut inte accepterat och gillar man att bete sig egoistiskt så får man acceptera att andra inte kommer vara överförtjusta i det och tycka man är ett rövhål.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-26 12:54:42 följande:

    Bara för att man är gift så slutar man inte ha känslor. Man kanske svämmar över av känslor och då är det bra att man har nån mer att slösa sin kärlek på. Vi lever bara en gång. Varför måste man nöja sig med det lilla, när man kan få mer, och fler?


    Svämmar du över av känslor så får du ta en kall dusch. Det är ingen ursäkt för att bete sig som ett svin mot andra. Och väljer du att skita i det och köra på ändå så får du oxå acceptera konsekvenserna för det.
Svar på tråden Gift, attraherad av en gift man