Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Hjälp, paracetamol

Låter som att det är dags för akuten snarare. Din lever lär ha tagit skada.

• Anonym (S)
    Anonym (hjälp) skrev 2024-02-17 19:47:04 följande:

Hej! Ville bara uppdatera och säga att jag hamnade på akuten, blev sedan inlagd på nån avdelning för att få dropp o när det var klart blev ja skickad till psykakuten av läkaren på avdelningen direkt när jag mådde bra fysiskt. På psykakuten fick jag prata om vad som hänt och efter 4h där beslutade 3 läkare om att jag skulle bli inlagd på psyket för observation så just nu ligger jag inlagd på psyket i väärldens tråkigaste sterila rum och har PÖ (tillsyn var 15:e minut)

Suck...

Bra att du får hjälp! Konstigt att de la in dig på psyket med tanke på att du inte hade något uppsåt med tabletterna. Varför åker du inte bara hem? Du lär inte vara satt under tvångsvård, det ska mycket till innan man sätter LPT på en person.
  • Anonym (S)
    Anonym (hjälp) skrev 2024-02-18 11:38:37 följande:
    Ja, lite konstigt. Men det finns en del tidigare psykiatriska anteckningar i min journal. Bland annat depression, ångest och självmordstankar/planer. Så antar att dom går på det och är oroliga trots att denna överdos inte var avsiktlig.
    Men som sagt, om du inte är satt under LPT, vilket ska mycket till innan de kan sätta, så är du fri att gå hem!
Svar på tråden Hjälp, paracetamol