Inlägg från: Anonym (Tröttfilur) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tröttfilur)

Vad gör soc ens?

Vad för insatser kan soc egentligen hjälpa till med när barn och mamma utsätts för psykisk misshandel av pappan?
    Det har anmälts från alla möjliga håll om denna misshandel men soc hävdar att det största problemet är samarbetet.

Säger till mamman att barnet inte bör bo hos pappan och att hon ska söka sig till tingsrätten men I papprena skriver det att föräldrarna har dåligt samarbete.

BUP säger att soc kan hjälpa till väldigt mycket men när vi ifrågasätter soc så kan de tydligen inte göra något? Vad händer när barnet umgås med pappan?

Vad finns soc för när det lägger allt på den misshandlade mamman att lösa detta och inte vågar säga till pappan att det han gör är psykiskt våld. Det har skolläkaren och BUP varit väldigt tydliga med.

• Svar på tråden Vad gör soc ens?
  • Anonym (Tröttfilur)

Vad finns soc för om det är deras hjälp och stöd?

De måste ändå kunna skriva något annat än samarbetesvårigheter när det gäller psykisk misshandel. Hur jävla lätt är det att kommunicera med någon som aldrig har fel, hittar på lögner och faktiskt rena konspirationsteorier. Säger allt detta till barnen och förvrider deras huvuden. Och om det skulle komma fram att en historia är påhittad så rycker han på axlarna och säger aha, det visste jag inte...

Nu är inte jag offret i det här men jag tycker synd om alla människor som måste ringa myndigheterna och försvara att det utsätts för någon form av misshandel. De vill inte heller ta in bevis på att det sker utan tar bådas berättelser och sen händer ingenting. Skulle någon sitta hos soc och erkänna att de misshandlar sina barn och ena föräldern?

Egen vårdnad kan också bli att barnet blir tvingad att umgås med sin pappa typ varannan helg. Det får barnet panik av.

Svar på tråden Vad gör soc ens?