Ångest av läkarbesök
Jag har samma. Framförallt när det gäller Intiman saker. har tex mkt problem med magen och att undersöka tarmar/rumpa är INTE kul.
Jag har samma. Framförallt när det gäller Intiman saker. har tex mkt problem med magen och att undersöka tarmar/rumpa är INTE kul.
Gör hellre fler tester och undersökningar än avstår, just för att få en diagnos eller hjälp med problemet.
Gillar självklart inte detta men tänker att "om 20 minuter är det över".
Har varit på otaliga röntgenundersökningar, koloskopier och annat för att läkarna ska identifiera problemet. Efter 9 år av dessa undersökningar är jag äntligen opererad och mår superbra.
Upplever att vården är proffs, inte alls okänsliga, man får alltid en värmande "filt" som de snabbt lyfter upp och sedan drar tillbaka över kroppen. Så har de gjort vid koloskopi, segmodieskopi och hos urologen. De är nog vana vid att patienterna är oroliga, dessutom har läkarna gjort dessa undersökningar massor med gånger.
Enda gången de inte gjort det var vid en operation i tarmen. Då var jag ju sövd men visste att de direkt efter op var tvugna att kolla att det såg bra ut.
jag kan svara här för min del: jag har ulcerös kolit sedan barnålder. I nuläget behöver jag göra regelbundna koloskopier vartannat år. kan säga att det värsta är inte ens själva undersökningen utan laxeringen Innan. I princip alla jag har mött i dessa samband under alla mina år är ytterst respektfulla. sedan blir man även erbjuden både smärtstillande och lugnande .
Ringde VC. Men fanns inga tider att boka tyvär.. så jag får ringa på nytt nästa vecka😅