Inlägg från: Anonym (Byta perspektiv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Byta perspektiv)

Varför funkade intr min kropp för förlossning?

Jag har också behövts smittas två gånger pga värksvaghet och utdraget förlopp. Jag har ältat det under flera år och har varit så besviken på att det aldrig blev någon vaginal förlossning, något jag längtat efter hela livet. 

Men rent krasst så ska vi vara jäkligt tacksamma för att vi föddes i ett rikt land på 1900-talet. För annars hade vi kanske inte överlevt förlossningen och i bästa fall lämnat bebisen moderslös. Men även stor risk för att bebisen också skulle ha strykt med. Väldigt många kvinnor utan tillgång till läkarvård har dött under förlossningen. 

• Anonym (Byta perspektiv)

Kan tillägga att efter två kejsarsnitt så rekommenderas man starkt att göra ett planerat snitt vid tredje förlossningen. Så det blir därmed svårt med ett tredje gången gilt. 

Jag läste det som fanns kring vaginal förlossning efter två kejsarsnitt. Det som framkom var att det skulle kunna övervägas om de två första snitten inte berodde på värksvaghet eller andra komplikationer. Men i mitt fall så var riskerna alldeles för höga så det blev ett planerat snitt. 

TS, du kommer att komma till acceptans tids nog. Nu är mina tonåringar och de har det bitvis kämpigt och livet rätt så komplicerat. Nu känns det som en avlägsen dröm när de var bebisar och låg och sov i famnen. Jag kan längta tillbaka till bebisperioden som fungerade bra här hemma. Själva förlossningarna har bleknat även om jag fortfarande känner mig snuvad på en vaginal förlossning. 

Svar på tråden Varför funkade intr min kropp för förlossning?