Inlägg från: Anonym (Z) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Z)

Varför funkade intr min kropp för förlossning?

Anonym (X) skrev 2024-02-18 07:09:20 följande:
    Fast det är ju det här som satt sig som nån slags trauma med. Att jag i en annan tid eller del av jorden kanske hade dött pga hur min kropp fungerar. Det känns jättejobbigt att tänka på.

Och ja, jag hade också längtat efter den där normala förlossningen och är besviken därför med såklart.
    Vad skönt att det ändå gick bra med dina barn, men förstår att det är jobbigt, men ibland finns det liksom inga svar att få. Antar att man inte vet varför du fick problem med blodtrycket heller?

En kompis råkade ut för liknande, väldigt utdragen förlossning, värksvaghet. Var väl någon som sa att det kunde bero på att hon var lite äldre och/eller att hon har kraftig övervikt. Samtidigt finns det ju både äldre och överviktiga som inte har problem med förlossningen och unga och smala som har problem.

Kroppen är komplex och ibland vet man helt enkelt inte.
  • Anonym (Z)
    Anonym (X) skrev 2024-02-24 01:13:37 följande:
    Fattar inte varför tråden är SÅ LÅNGT FRÅN TRÅDSTARTEN?!?!
    Värksvaghet verkar inte så lätt att hitta orsaker till. Vet man orsaken till dina problem med blodtrycket? Kan det finnas ett samband? Är du frisk annars? Inga sjukdomar? Normalvikt? Är du ung elled äldre?

Sen det där med stress, är lite tveksam till att det skulle kunna stoppa värkarbete? När mina förlossningar dragit igång så har kroppen liksom bara kört på, tror inte förloppet hade påverkats ens om någon släppt en bomb utanför. 

Tycker du ska kontakta förlossningen och boka någon sorts genomgång av din journal så att du får hjälp med att komma vidare med din bearbetning av detta.
Svar på tråden Varför funkade intr min kropp för förlossning?