Livet passerar förbi
Jag kan känna igen den känslan lite. Jag känner också hur livet passerar förbi. Jag har redan gått miste om så mycket. Tiden går allt fortare. Innan nån blir sur nu, så jämför jag mig inte med dig. Jag bara säger att jag vet hur det känns, att livet passerar. Jag blir ledsen när jag tänker på hur jag har fastnat. Jag gillar inte att se min blick i spegeln. Den är tom, uppgiven, ingen gnista. Jag mår nog inte riktigt lika dåligt som du gör. Jag har god nattsömn t ex. Jag grubblar desto mer på dagarna dock. Och skriver mycket här, ältar. Jag har mycket arbetslivserfarenhet, men varit långtidsarbetslös de senaste åren. Jag tycker synd om mig själv, som aldrig haft ett förhållande. Jag har inte direkt några värre fysiska åkommor, även om jag inte är i toppform, man börjar märka av åldern. Har utvecklat en del tvångstankar också, som är jobbiga.
Jag vet inte om jag har några tips direkt. Man är så olika. Jag är nog i grunden ganska positiv. Jag brukar ofta hitta nåt nytt att se fram emot. Jag är nöjd med de små, enkla sakerna. Nåt som är viktigt för MITT välmående är att jag motionerar regelbundet. Det är inte jättehård träning, men jag gör det varje vecka. Och att komma ut i naturen ger mig så mycket. Där kan jag andas, känna mig fri, få ro.
Och så gör jag andra saker som jag tycker är roliga.