• Anonym

Varmrökt lax

Anonym (B) skrev 2024-02-18 21:20:35 följande:

Men vilken planet bor du på? Jag skulle bli vansinnig på en sådan hysterika som inte fattar vad som är farligt och vad man inte behöver haka upp sig på.

Du har precis fått reda på att någon VÄRMER REDAN VAMRÖKT LAX I UGN(!!!) men det är hysterin du skulle bli vansinnig av?

Vem i helvete köper lax som redan är rökt och värmer den?!

• Anonym
    Alessia skrev 2024-02-19 19:35:43 följande:
    Det står så i en del recept med hel  varmrökt lax att den ska värmas i ca 10 min i 225 grader och sedan serveras ljummen. Detta för att smaken på laxköttet förhöjs och att det är betydligt lättare att ta för sig bitar av den hela laxen på serveringsfatet.
    Herrejesus, jag trodde fan att anfallet på Ukraina skulle vara den sista världspolitiska skandalen jag hann läsa ...
    Aldrig hört talas om detta tidigare. Jag tror dig naturligtvis, dock.
    Fast att använda färdiga recept med fisk som redan är färdigrökt känns som något man gör med köpefisk och det kommer naturligtvis aldrig innanför tomtgränsen.
    Mycket ska man höra innan öronen trillar av.
  • Anonym
    Tow2Mater skrev 2024-02-20 01:48:48 följande:
    Alla röker inte fisk själva. Att äta varm rökt fisk direkt från rökeriet blev ju förbjudet p g a livsmedelsverkets regler. Nu måste den alltid kylas ner direkt tyvärr.
    Förmodligen skulle svaret vara "precis", om någon förstod vad du skrev.
  • Anonym
    Tow2Mater skrev 2024-02-20 03:08:00 följande:
    Förstod du inte behöver du ju inte kommentera. Eller så kan du be om förtydligande.
    Eller skriva att svaret skulle bli "precis" om det var begripligt.
Svar på tråden Varmrökt lax