Inlägg från: Anonym (Remi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Remi)

    Hur ska jag/vi göra?

    I stora frågor måste det vara såhär:

    Ja + Ja = Nej
    Nej + Nej = Nej
    Ja + Nej = Nej.

    Dvs, ett nej överväger alltid ett ja.
    Det går inte att kompromissa i barnfrågan, vill man inte så vill man inte. Men om din sambo inte vill vänta tills hon är 30, så kan det ju hända att hon väljer att lämna.

    Jag tycker du tänker helt rätt förutom att du inte är brydd om när disken ska diskas osv, visst kan man skippa disken någon gång och ta den imorgon, men den måste ju tas hand om och jag anser att båda två i ett förhållande bör vara brydda om hushållsarbetet. Annars kommer det bli så att en får ta större delen av det och det är inte schysst.

  • Anonym (Remi)
    Anonym (Remi) skrev 2024-02-19 22:06:31 följande:

    I stora frågor måste det vara såhär:

    Ja + Ja = Nej
    Nej + Nej = Nej
    Ja + Nej = Nej.

    Dvs, ett nej överväger alltid ett ja.
    Det går inte att kompromissa i barnfrågan, vill man inte så vill man inte. Men om din sambo inte vill vänta tills hon är 30, så kan det ju hända att hon väljer att lämna.

    Jag tycker du tänker helt rätt förutom att du inte är brydd om när disken ska diskas osv, visst kan man skippa disken någon gång och ta den imorgon, men den måste ju tas hand om och jag anser att båda två i ett förhållande bör vara brydda om hushållsarbetet. Annars kommer det bli så att en får ta större delen av det och det är inte schysst.


    Skrev fel såklart, ja + ja är SÅKLART lika med JA.
Svar på tråden Hur ska jag/vi göra?