Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Seriöst nu! Ni som blivit singlar efter en relation, hur brukar ni ta era kommande initiativ för att hitta en ny partner? Letar ni efter personer som tillhör era kompis nätverk eller har ni prövat på att försöka lära känna okända personer med?

    Himmelsblåa Örnen skrev 2024-02-19 22:33:10 följande:
    Seriöst nu! Ni som blivit singlar efter en relation, hur brukar ni ta era kommande initiativ för att hitta en ny partner? Letar ni efter personer som tillhör era kompis nätverk eller har ni prövat på att försöka lära känna okända personer med?

    Går det verkligen inte att, till exempel försöka vara attraktiv mot en tjej som jobbar på ett kafé, där man är stamkund och har märkt att hon är både trevlig och van vid mig? Är det så himla viktigt att hon alltid måste vara utifrån någons kompis nätverk?


    Ja, de flesta verkar tycka att det är en dålig idé att stöta på tjejer i servicejobb. Det ingår i yrkesrollen att de är glada och trevliga (alla är inte det), så det är svårt att veta om hon är lika trevlig mot alla kunder eller om du har halva inne. Det hindrade inte mig förr, då jag stötte på tjejer som jobbade i affär.

    En del säger att man träffas via kompisar, man kanske t o m är vänner själva, och så växer det fram. Sett flera exempel på det i min närhet. Andra säger att det inte går till så.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2024-02-22 12:40:06 följande:

    Med obefintlig vänskapskrets så har jag valt att testa nätdejting och jag har även frågat en kollega - vi jobbar inte tillsammans utan är bara anställda på samma ställe, men fick nobben.
    Jag har blivit uppraggad på krogen, men inte fattat det förens dagen efter...
    Har själv inte raggat på krogen.


    Nätdejting här också, och så har jag stött på flera kollegor. Fick bara napp med en, och det blev bara lite hångel en kväll. Hon ville träffas och ligga, men ändrade sig sen. Hon låg hellre med ett svin (hon drogs till såna sa hon) Jag har varken raggat eller blivit uppraggad på krogen. Jo, jag försökte med en jag varit lite kär i några år. Vi dansade, sen satt hon med en annan kille vid ett bord.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Himmelsblåa Örnen skrev 2024-02-19 22:33:10 följande:
    Seriöst nu! Ni som blivit singlar efter en relation, hur brukar ni ta era kommande initiativ för att hitta en ny partner? Letar ni efter personer som tillhör era kompis nätverk eller har ni prövat på att försöka lära känna okända personer med?

    Går det verkligen inte att, till exempel försöka vara attraktiv mot en tjej som jobbar på ett kafé, där man är stamkund och har märkt att hon är både trevlig och van vid mig? Är det så himla viktigt att hon alltid måste vara utifrån någons kompis nätverk?


    Jag har alltid varit singel, men jag har stött på tjejer var som helst, när som helst. Det som var viktigt var att jag var tänd på henne.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (mmm...) skrev 2024-02-23 06:53:13 följande:

    Du skrev hon är trevlig och van vid dig. Du skrev inte hon var flörtig mot dig. Jag jobbar i serviceyrke och nästan varje dag så är det killar som flörtar. Ring på betyder ingenting, nästan ibland man tror de går igång på det med. Jag har aldrig flörtat med dessa. Jag har också blivit utbjuden, men tog de gånger som ett skämt. Mitt tips är att om inte hon flörtar med dig så bjud inte ut henne för hon måste vara trevlig, serviceminded i sitt yrke. Om du ändå gör det och hon tackar nej så kan det bli konstigt sedan framöver när du är på fiket, eller också kommer hon gilla det om hon är någon som gillar det för sitt ego. 


    Och tjejer attraheras av gifta män.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Himmelsblåa Örnen skrev 2024-02-22 23:35:22 följande:

    Själv, så har jag frågat flera tjejer, vilka varit anställda på olika ställen, ifall de då skulle ha nåt intresse av att gå ut med mig och ta en fika. Fick ett nej från alla, tyvärr. Förmodligen för att de är markant yngre än mig. De var på ungefär mellan 23 och 25, medan jag är 40 år gammal. Men som sagt så ser jag mycket yngre ut än 40. Majoriteten av bekanta och föredetta arbetskamrater hade alltid berättat att de inte trot på mig, då jag avslöjat min ålder för dem. De pekade alltid på att jag ser ut som, 28 till max 30 år gammal. Hur som helst, så är jag självsäker, orädd och vågar helt enkelt, att gå fram till tjejer och visa mitt intresse. Men tjejerna i nuläget, är generellt mycket mera försiktiga med främmande men, och resultatet är att dejting är en väldigt svår procedur i dagsläget för äldre singlar. Jag ser bra ut för att vara 40 faktiskt. När jag var i artån års åldern och ända upp till trettio, så kan jag avslöja att jag var en väldigt populär och eftertraktad kille bland tjejerna. Jag behövde i princip, inte göra så mycket. Bara det att jag gick ut i stan och satte mig vid nåt kafé eller restaurang, så hade jag alltid några tjejers blickar på mig, direkt, och dessutom så var det dem som tog initiativen att komma fram och fråga mig om mitt nummer eller ifall jag varit intresserad av att ta en fika med dem. Det var tyvärr, då det! Gammla goda tider. Nu så har jag det extremt svårt, bara för att övertyga tjejer att jag är värd deras tid, och att det är absolut, helt okej att gå ut med mig på en dejt såklart. Det gör ont, att inte vara populär längre. Synd faktiskt , men det brukar vara så...


    Jag ser också yngre ut än jag är, det säger alla. Däremot så var jag inte populär bland tjejer som du var. Men jag vågade ändå stöta på tjejer lite överallt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-02-23 07:31:58 följande:
    Jag tror att de flesta som säger att de ser yngre ut har lite för stor tro på sig själva, alternativt behöver de en ny spegel.
    Kanske är så. För mig är det så i alla fall.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-02-23 07:30:55 följande:
    Jaså?
    En gift man vore fullständigt otänkbart för mig.
    Vad ska jag med honom till?

    Drama kan man få ändå om man så önskar.
    Ja.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (mmm...) skrev 2024-02-23 07:34:19 följande:
    Inte alla. 
    Nej, men många. En singelman måste vara sämre. Annars skulle han ha nån. En upptagen man är godkänd av andra kvinnor. Han måste vara bättre, eftersom han har nån.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-02-23 07:37:13 följande:
    Förstår ju att det inte går, men vore jä***gt intressant att se hur du ser ut.
    De allra, allra flesta ser inte speciellt mycket yngre eller för den delen äldre ut, än de är.
    Så kanske det är, vet inte.

    Ja, men jag tar hänsyn och vill inte komplicera det för dig. Vet inte om du är upptagen, men risken är stor att du blir kär om du ser bild på mig. Alternativt så pajar det för andra män som vill träffa dig sen, då ingen kan mäta sig med mig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-02-23 07:39:20 följande:
    Min partner var singel när vi träffades, hade varit mer eller mindre i tio år.
    Sen blev han min, och det kommer han att förbli.

    Jag, som lovat mig själv att aldrig mer inleda ett förhållande blev blixtkär och allt jag lovat mig själv... gällde inte längre.

    Det är inte för sent för dig heller, jag var över 50 när vi träffades. 
    Vad roligt, måste vara underbart när sånt händer Glad
    Ja, man kan ju hoppas i alla fall.
Svar på tråden Seriöst nu! Ni som blivit singlar efter en relation, hur brukar ni ta era kommande initiativ för att hitta en ny partner? Letar ni efter personer som tillhör era kompis nätverk eller har ni prövat på att försöka lära känna okända personer med?