Inlägg från: Anonym (Kaj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaj)

Delad vårdnad

Anonym (Man) skrev 2024-02-22 09:26:07 följande:
    Grabben är tillräckligt "efter" för att det ska gå att fixa kommunalt boende med hjälp från kommunen när han blir vuxen.
    Får han inte det så köper jag en liten lägenhet där han får bo när han är klar med gymnasiet.
    Det är dagens läge svårt att få ett LSS-boende. Tänker ni ens tanken att han skulle kunna ha en egen lägenhet kommer han definitivt inte bedömas ha tillräckligt Stora svårigheter. 
    Du kommer aldrig kunna ta det nya barnen från mamman. Undrar var du har fått det ifrån. Jag känner till många fall där orosanmälan har gjorts på grund av syskon med funktionsnedsättning men inget har lett till att man var delat på familjen på det sättet du beskriver. Tror du han kommer vara våldsam mot det nya syskonet?
  • Anonym (Kaj)
    Anonym (Man) skrev 2024-02-22 10:44:40 följande:
    Jag kan bestämma hur länga barnet bor i mitt hus. Väljer min sambo att flytta med en 19-åring när han ska ut från mitt hus så fine, men mina barn stannar.
    Mitt/mina barn blir inte ett av två syskon. I mina ögon är de inte syskon.
    Visst kan du be henne flytta men det gemensamma barnet kommer inte vara mer med dig än med henne. Hur kan du tro det? Givetvis är de syskon och kommer alltid vara. 
  • Anonym (Kaj)
    Anonym (Man) skrev 2024-02-22 10:53:41 följande:
    Kommer aldrig se på ett bajskletande misstag som ett syskon till mina barn.
    Barnen hade gärna fått va 50% med henne också för den delen, men med garanti att de aldrig är ensamma med en person med grava problem att förstå handlingars konsekvenser.
    Om inte syskonet är direkt farligt för den lille/a så kommer de att vara tillsammans åtminstone 50% av tiden. Vet du inte att det är så det fungerar?
  • Anonym (Kaj)
    Anonym (Man) skrev 2024-02-22 13:03:22 följande:
    Och om syskonet är direkt farligt så kommer de inte att va tillsammans. Vilket är hela poängen.
    Vad tror ni syskonet kommer göra? Skada bebisen? Ja, då blir det tufft att ständigt ha koll så inget händer.  
  • Anonym (Kaj)
    Anonym skrev 2024-02-23 10:40:45 följande:

Vart tog ts vägen?
    Han kanske inte visste att man inte kan ta ifrån en mamma hennes barn? Han hade ju planer på att det gemensamma barnet skulle stanna hos honom vid eventuell separation. 
    Han verkade inte heller veta att han inte bestämmer över barnet som hans sambo har med en annan man. Det barnet skulle enligt ts flytta till pappa eller "avlastningsfamilj".

Familjen kan säkert beviljas avlastning men knappast i den utsträckning ts verkar tro...
  • Anonym (Kaj)

När är barnet beräknat? Vill jättegärna ha en uppdatering när det har kommit. 

• Anonym (Kaj)
    Anonym (Man) skrev 2024-02-23 20:40:31 följande:
    Men ack så mycket enklare det gör det 👍
    På vilket sätt blir det enklare i detta fallet? När är barnet beräknat? 
    Även om barn utan diagnoser är inte alltid så roligt att ta hand på egen hand kommer du nog att upptäcka. Men som sagt, återkoppla gärna. Kanske ser storasyskonet fram enot att få en liten syster eller bror. 
Svar på tråden Delad vårdnad