• Anonym (Ajajaj)

Ont i höfterna av sex

Jag får så enormt ont i höfterna när vi haft sex att jag knappt kan gå dagen efter. Det känns som fruktansvärd träningsvärk, men smärtan sitter liksom på sidan av skinkorna och bakåt (inte i sätesmuskeln). I själva höftanslutningen så att säga.

Jag födde barn förra sommaren men hade inga problem med foglossning under graviditeten. Ja kunde få ont på det här sättet innan jag var gravid också, men inte lika mycket. dessutom tycker jag att det blir värre och värre.

Vad kan det vara? Det känns lite jobbigt att ringa till vc och säga att jag får ont i höfterna av sex...

• Svar på tråden Ont i höfterna av sex
  • Anonym (Grattis)

Det är helt enkelt träningsvärk. Man spänner skinkmusklerna (på just de ställen du beskriver att du får besvär) under samlag och när man får orgasm, konstigare än så är det inte och inget du behöver söka hjälp för.

Ha det bra, hälsar en utbildad sjukgymnast och 2-barnsmamma som också brukar få samma besvär själv emellanåt när det gått hett till... Hej på dej!

• Nyfiken gul

låter som träningsvärk...

hur länge håller ni på i samma ställning? Kanske du kommer åt en nerv som lägger sig i kläm så du får ont?

prova att byta ställning oftare och kanske lära dig att slappna av mer?

• Anonym (Ajajaj)

Tack för svaren

Anonym (Grattis): Menar du att man liksom är otränad då eller? Finns det något man kan göra, typ stretcha? Det är ju inte hållbart att man nästan måste sjukskriva sig från jobbet efter sex för att man inte tar sig upp på bussen.

• Anonym (Grattis)

Hej igen!

Ja, du kan strecha de musklerna. Det är samma som när du strechar rumpan efter ettt träningspass, om du förstår vad jag menar. Annars kan du söka på ordet piriformis (namnet på den muskel du har besvär med) på Altavista, så får du en hel del svar. Tror att det finns länkar till streching där. Lycka till!

Svar på tråden Ont i höfterna av sex