Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Min partner vill att jag gör abort

Ni har båda rätt till era tankar och känslor men ni har också båda betett er dumt. Ni borde ha skyddat er så klart, av olika skäl, men nu är det som det är. Jag skulle rösta för abort för han vill inte och han beter sig dessutom rätt illa mot dig i det här. Frågan är snarare varför du skulle vilja fortsätta relationen ens. Sitter man och hoppas att relationen ska bli bättre så måste båda jobba aktivt för det, man skaffar inte ett barn som påfrestar och till 99,9 % säkerhet förstör de små chanser man haft!

Han vill inte ha barn, han kommer inte engagera sig i barnet öht utan kommer att lämna dig. Ja, han borde ha skyddat sig så klart, vet inte hur han tänkte där alls faktiskt. Men du å andra sidan verkar mest tänka på vad DU vill, inte vad som är bäst i det stora hela och inte för fostret i magen, vad hen föds ut till för slags liv, bara för att DU tycker om att vara mamma och vill ha ett syskon till det barn du har, och det utan garanti att de ens kommer att vilja umgås varken som barn eller vuxna.

Släpp dina egna tankar i detta och ta en titt på verkligheten. Ni ska inte ha fler barn och du borde dumpa idioten du är med.

Svar på tråden Min partner vill att jag gör abort