Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

Har du klankat ner på nåns kropp

eller förlöjligat honom som man, eller henne som kvinna? Din avsikt var tydlig, du ville trycka till personen och håna.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du klankat ner på nåns kropp
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Benny) skrev 2024-02-22 09:46:49 följande:

Nej, normat funtade människor gör inte det. Du har/har haft dysfunktionella relationer till tex familjemedlemmar. Det är därför du har upplevt sånt. 

Jag har hört tjejer som jag inte hade nån relation till mer än att vi höll på att lära känna varann, som också klankade ner på min kropp. Vet andra män som har samma erfarenhet. Menar du att tjejer som klankar ner på män inte är normalt funtade och att det är ovanligt?
  • Anonym (Kaffedraken)

Ni som inte ser eller tror att tjejer klankar ner på mäns kroppar och hånar män, ni tror väl att män som upplevt det bara är överkänsliga och inbillar sig saker.

• Anonym (Kaffedraken)

Det är som några kvinnor skrev, de tycker de ska få håna mäns utseende. Det är bara kul, och han ska kunna skratta åt sig själv, inte ta sig själv på så stort allvar. Varför är det inte lika kul om män hånar kvinnors utseende? Varför kan hon inte skratta åt sig själv, känner sig påhoppad, och varför tar hon det på så stort allvar?

• Anonym (Kaffedraken)
    Agda90 skrev 2024-02-22 10:18:30 följande:
    Din mamma, några släktingar och ett par dejter skrev du tidigare i tråden här som du säger har klankat på din kropp. Det är en handfull människor som verkar sakna något mellan öronen verkar defilera din värld på hur kvinnor är.
    Hör du hur skevt det låter?
    Det visar ändå tydligt att det är skillnad. Tjejer får säga sånt till män, det ska män tåla. Män har inte känslor på samma sätt. Jag har sett många exempel på det, både på nätet och irl. Hur tjejer anser sig ha rätt att håna mäns utseende.
  • Anonym (Kaffedraken)

Jag läste en artikel för inte så längesen, som en kvinna skrev. Hon hade också sett hur kvinnor i media får håna mäns utseende. Jag har försökt hitta artikeln, men inte lyckats än tyvärr. Jag har för mig att exempel var en kvinna som hånade en man som var tunnhårig, "man förstår att det inte blir nåt ligga där" hade hon sagt.

• Anonym (Kaffedraken)
    Agda90 skrev 2024-02-22 10:24:13 följande:
    Nej, jag tycker att det visar att du låter folk trampa på dig. Man säger ifrån - PUNKT!
    Eller du vågar kanske inte säga ifrån till din mamma och släktingar?
    Varför sa du inte ifrån?
    Likadant till dina dejter?
    Du vet inte hur det är att vara män. Som man ska man svälja sånt, man får inte ta illa upp. Då visar man svaghet och är överkänslig och omanlig. Man ska bita ihop och skratta åt sig själv.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kvinna 37) skrev 2024-02-22 10:30:51 följande:
    Det var bara en enda kvinna som skrev att hon brukar kommentera sin mans mage, men alla andra skrev att det är ett helt oacceptabelt beteende. Kan du inte nöja dig med att det faktiskt är så de flesta tycker?
    Jag pratar om hur det är irl. Jag har sett det många gånger. Inte bara jag som fått höra sånt från tjejer. De flesta kanske inte säger sånt till män, men det är allt för många som gör det!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-22 10:27:08 följande:
    Du vet inte hur det är att vara män. Som man ska man svälja sånt, man får inte ta illa upp. Då visar man svaghet och är överkänslig och omanlig. Man ska bita ihop och skratta åt sig själv.
    I nästa ögonblick så säger tjejer att det är synd att män inte pratar om hur de känner. Ja, som ett bra exempel så ser man här på forumet hur män bemöts då.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Agda90 skrev 2024-02-22 10:59:07 följande:
    nej, jag är inte man men jag är en människa och som människa accepterar jag inte att någon förnedrar mig. Det har INGET med kön att göra!
    Du har helt enkelt accepterat att tiga och du gömmer dig bakom ditt kön i det beslutet. Det är inget manligt i mina ögon utan svagt och fegt. Med andra ord du vågar inte säga emot din mamma och släktingar eller de kvinnor du har dejtat. 
    Jag har sagt till min mamma och hon har bett om ursäkt. Hon sa att man inte kan älta gammalt. Jag tror inte hon hade sagt samma om jag klankat ner på hennes kropp i många år. Då hade hon nog tyckt att det var en helt annan sak.
    Min syster har jag försökt prata med, men hon slår bara ifrån sig. Hon anser att hon får säga vad som helst till andra. Själv är hon väldigt känslig och tål inget.
  • Anonym (Kaffedraken)

De som klankat ner på andra och sen säger att man inte kan älta gammalt, använder det som en ursäkt. De behöver inte ta ansvar för allt som de sagt.

• Anonym (Kaffedraken)
    Cartjan1 skrev 2024-02-22 13:16:52 följande:

Skulle aldrig falla mig in och jag kan inte minnas att jag någonsin mött en vuxen människa, man eller kvinna som gjort så heller. 

Ts, du måste försöka sluta se enstaka individers dåliga beteenden och bristande sociala kompetens som en sanning för hur andra beter sig. Ja, du har fått några dåliga äpplen men det gör inte resten av oss ruttna. De flesta vill inte såra andra människor. 

Det har jag gjort. Det var inga småtjejer heller. Åldrarna var mellan 26-50 ungefär. Det verkar ovanligt att män råkar ut för sånt här, i alla fall här. Ingen har hört talas om det. Jo, i en tråd jag gjorde, men de som svarade då är kanske inte kvar.
Svar på tråden Har du klankat ner på nåns kropp