• Anonym (Deprimerad själ)

Vad lider jag av?

Jag har under lång tid haft dippar med depressioner. Jag är en skötsam ung kvinna som pluggar och jobbar men när jag mår dåligt får jag sånna dippar att jag inte orkar göra något, och är deprimerad. Dessa dippar är flera om året och det händer oftast när något dåligt eller tufft i livet händer. Det blir svårt att hantera och jag blir deprimerad.
    Jag har alltså perioder då jag mår topp för att sedan må som sämst, finns aldrig någon balans.
    Vad lider jag av?

• Svar på tråden Vad lider jag av?
  • Anonym (Anna)

Bipolär sjukdom? Finns fem varianter! 

Anonym (Anna) skrev 2024-02-23 16:37:13 följande:

Anonym (Anna) skrev 2024-02-23 16:37:13 följande:

Men det händer ju att mina dippar kommer endast när något dåligt händer i mitt liv? Som jag får väldigt svårt att hantera.
  • Anonym (e)

en helt normal person, vad annars? Varför skulle det vara konstigt om du mår dåligt när du stöter på jobbiga saker?

Anonym (e) skrev 2024-02-23 20:47:31 följande:

en helt normal person, vad annars? Varför skulle det vara konstigt om du mår dåligt när du stöter på jobbiga saker?

Men jag hamnar i dippar och depressioner varje gång då jag inte orkar göra något. Det är väl inte friskt? Att det blir så varje gång, flera gånger om året. Depressionen blir så djup att jag inte äter eller går ut på 1 vecka osv osv.
Svar på tråden Vad lider jag av?