Inlägg från: Anonym (Ui) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ui)

    Rekordlåga siffror för barnafödande i hela Sverige

    Finns inget alternativ för mig. Jag vet helt enkelt inte varför min kropp inte skriker efter att producera barn. Precis som jag inte har nån aning om varför jag är hetero, det blev bara så och det är knappast något jag valde. 

  • Anonym (Ui)
    Anonym (Luttrad) skrev 2024-02-27 18:43:26 följande:

    Saknar alternativet:
    Jag ser för många avskräckande exempel!

    Även om barn är fantastiska och livet utan dem skulle kännas meningslöst och bortkastat, så ser vi och läser ju här ofta om hur allt det som unga par värdesätter dör ut med barnafödandet:
    Unga par (kanske män framförallt?) älskar sex, sovmorgnar, träning, resor och frihet och allt för ofta innebär barn adjö till det mesta av detta.
    En del förhållanden spricker av påfrestningarna, en del håller ihop och vantrivs egentligen, men kämpar på och ja det finns dom som faktiskt lyckas överleva som både par och individer.


    Kan relatera. Min egen erfarenhet är att de som tjatar mest om att man måste skaffa barn är samma personer som klagar mest och tycker att man ska tycka synd om dem. Alla föräldrar har det jobbigt, mer eller mindre, det finns grader i helvetet. Klart man kan gnälla om man mår dåligt stundvis, men att gnälla inför allt och alla i tid och otid bara för att få sympati och uppmärksamhet är löjligt. Jag tycker verkligen inte synd om sådana, jag tycker endast att de är dumma i huvudet. Och jag tycker synd om deras barn, ge bort barnen om det är så jefla jobbigt. 
Svar på tråden Rekordlåga siffror för barnafödande i hela Sverige