• Anonym

Problem med dejting

Men det var väl märkligt att det inte gick bättre ändå.

Jag skäms fan på ett personligt plan. Att läsa detta är som när man var fem och satt uppe och kollade på film med föräldrarna och det blev sexscener.

• Anonym

Om du jämför historien i trådstarten med hur du föreställer dig att någon annan skulle agera på en dejt - kan du se detta hända?
    Om du får tänka dig vem som helst som inte är tagen ur en amerikansk romantisk komedi, hade du då antagit att denne skulle köra en sån grej på en första dejt?
    Finns det något som helst normalt i det, om du jämför med andra?

• Anonym
    Peter1975 skrev 2024-02-25 00:55:19 följande:
    Jag är tacksam för feedback men känner väl kanske att du överdriver lite grann. Och ja. Dejten var ju bra sen var set synd att hon skrek så jag kom av mig men om du tar min bowlingdejt så var ju den klockren. Men det kanske inte var någonting jag gjorde fel där utan antingen har hon svårt att bjuda på sig själv eller så var det som så att hon faktiskt hade mycket på jobbet. Spelar ändå ingen roll nu för hon var inte så snygg och nu är det försent att ändra sig men man vill ju ändå veta 
    Vad överdriver jag? Jag har inte påstått, berättat eller beskrivit någonting? Vad kan jag ha överdrivit? Hela mitt inlägg var i frågeform.

Jag frågade om du kan tänka dig att någon annan verklig person skulle göra som du gjorde på en första dejt. På det svarade du klart och tydligt ingenting.
    Kan du se framför dig hur någon annan gör samma sak och att det faller i god jord?
  • Anonym
    Peter1975 skrev 2024-02-25 00:59:22 följande:
    Jag har jättemånga pinsamma historier som jag brukar berätta :) nu tror jag inte att jag berättade det på dessa två dejter men jag är inte blyg när det kommer till att berätta att jag "trust a fart" ibland... det vill säga att det kommer både det ena och det andra i kalsongen ;) eller de gångerna jag har vart i affären och pruttat på varorna för att det ska ta bort lukt och ljud. Jag bjuder på dessa då jag inte är personen som skäms hehe.
    Jag gick faktiskt på det fram till det citerade inlägget. Jag får erkänna.
    Skämmigt.

Ovanligt snyggt, faktiskt. Jag brukar inte gå på trollande men detta måste jag berömma.
  • Anonym
    Peter1975 skrev 2024-02-25 01:05:25 följande:
    Hej du behöver inte bli arg. Jag menade bara att det är väl självklart att jag inte är den enda som bjuder på mig själv på dejter. Sen förstår jag att du inte såg sammanhanget och det är svårt att formulera sig i text men det var en bra dejt. Du får gärna läsa min andra dejt också så förstår du hur jag funkar som person. Jag är dock tacksam för tips även om jag mot dig måste vara lite hård mot och säga som det är, att du kommer med ofakta. 
    Jag är inte arg men du har inte levererat ett svar.
    Kan du se någon annan (verklig) person göra precis som du gjorde på en första dejt och att det blir lyckat?
    På något vis har du lyckats med att inte svara på den frågan två gånger nu.

Om du tänker efter - Tror du att någon annan skulle genomföra det och att det skulle bli bra? Exakt samma sak? Första dejten?
  • Anonym
    Peter1975 skrev 2024-02-25 01:05:25 följande:
    , att du kommer med ofakta. 
    Men HUR kommer man med det nya, revolutionerande ordet "ofakta" när man inte skriver någon fakta?!
    Jag har BARA ställt frågor!!!
  • Anonym
    Anonym (Jösses) skrev 2024-02-25 01:14:47 följande:
    Hur gammal är du? 
    Han har sagt sig vara 19 och heta Johanna.
  • Anonym
    Peter1975 skrev 2024-02-25 01:51:14 följande:
    Nu blir du nästintill otrevlig. Jag kan tänka mig att det är många fler än mig som kan tänka sig att bjussa lite på sig själva på första dejten ja.. borde man vänta tills andra dejten istället, efter vad man läser här? Ja, kanske det ! Mvh godnatt 
    Det är tredje gången som du inte har klarat av att svara.

Jag förmodar att det inte går att besvara den väldigt enkla frågan då: Kan du tänka dig att någon annan hade kört det skämtet och lyckats på första dejten? Kan du se framför dig att någon annan skulle göra precis samma sak?

Det är tydligen helt omöjligt att besvara frågan, och slutsatsen av det måste ju då bli att nej, det är fan ta mig enbart du som kan få för dig att det skulle lyckas.

Istället för att klarar av att svara på frågan, fantiserar du ihop att jag kommer med påståenden och faktum, fast det enda jag gjort är att ställa frågor.
  • Anonym

Klassisk psykolog-grej för övrigt;
    Om någon verkligen  inte fattar det orimliga, så frågar man om denne kan se framför sig hur någon annan beter sig likadant.

Du klarar ju inte ens av att ställa dig själv frågan: Hade någon annan gjort detta? Du kan ju inte ens läsa den och tänka efter? Du tror bara att jag säger att "andra bjussar inte på sig själv" (vilket jag inte gör) och att frågan är "bjussar andra på sig själv?".
    Frågan var väldigt enkel men du kan ju inte ens ta in den och tänka.

Svar på tråden Problem med dejting