Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

Problem med dejting

Peter1975 skrev 2024-02-24 23:45:12 följande:

Förra helgen så fixade min kollega ihop mig med hennes bekant som är i samma ålder som mig, bor inte för långt ifrån samt har barn, precis som mig. 

Det här är ett problem när det gäller dejting. När man låter andra fixa ihop med en kvinna. Min mamma och syster är bra exempel. De har ofta haft åsikter om hur jag ska vara som man för att kvinnor ska vilja ha mig. Min syster har hånat utseendet på alla kvinnor jag gillade eller skulle träffa. Min syster tyckte det var kul att leka matchmaker och hon tyckte att några hon kände skulle passa mig. Det gjorde dom inte. På stranden för några år sen så var en bekant till dom med. Det är en kvinna som de inte gillar egentligen, som har psykiska problem och är medicinerad p g a det. Både mamma och min syster sa till mig där att hon är singel. De ville uppmärksamma mig på det, så de tyckte att jag skulle träffa henne. Det tyckte inte jag. Jag frågade min mamma senare om hon tyckte att den kvinnan var nåt för mig. "Nej" svarade hon, men kunde inte minnas eller förklara varför hon sa då att hon var singel. Min syster svarade tyket "vad tycker du själv?". 
    Här ser man hur vissa kvinnor egentligen inte bryr sig om att man träffar rätt kvinna, utan att de mest vill att de ska få bestämma vem man ska träffa. De vill lägga sig i. Om du gillar nån, så ifrågasätter dom det, letar fel, och hånar deras utseende t ex. Då kritiserar dom allt som du gör.
    Jag är övertygad om att det är bättre att man själv fixar ihop sig med kvinnor, efter vad man själv vill ha. Det är ändå du som ska träffa kvinnan. Inte nån av kvinnorna som vill bestämma åt dig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Peter1975 skrev 2024-02-25 11:49:10 följande:
    Du kanske har rätt. Jag hade ju inte heller någon bra erfarenhet från match making. Kan bli lite irriterad att hon satte oss båda i en dålig sits. Du vet när man kommer av sig och har svårt att komma tillbaka i stämning. Var inget riktigt ge och ta där vilken kan bli svårt i längden. Sen vet jag inte om det bara inte passade henne med mina skämt men som någon sade så kan man ju dela med sig av sina pinsamheter istället 
    Ja, jag tror det är bättre att man går efter hur det känns för en själv. Man brukar veta om man blir intresserad av en kvinna. Det behöver man inte andra kvinnor som talar om för en. Jag tror inte att de flesta kvinnor vill att män talar om för dom vilka män de ska träffa.
Svar på tråden Problem med dejting