• Anonym (Fundering..)

Tidig utlösning ibland. Tänker jag fel...?

Som rubriken säger. Tidig utlösning ibland. 
    Jag funderar på detta ofta. Kanske för ofta och tänker att jag behöver lyfta detta med förhoppningen att få "tips" kring det hela. Jag skäms nästan lite men jag måste, för min egen självkänslas skull.

Har sedan snart 1,5 år tillbaka världens finaste flickvän. Vi har det toppen på alla plan. När det gäller sexlivet är det helt fantastiskt! 

Jag var tidigare gift i 16 år där sexlivet var nästintill obefintligt. Man pratade inte sex, hade man det var lampan släckt. Jag fick aldrig utlopp för mina känslor eller tankar. Försökte jag prata ?igång? henne eller göra annat fint så "tänkte man bara på sex". 

Idag är jag på en helt annan plats och jag älskar det.
    Jag har tillsammans med min flickvän fått uppleva nytt och kul och super fint på alla plan.
    MEN? det här med att komma för tidigt.!!

Jag är snart 45 och alltid ?redo och sugen?. Vårat sex och allt runtomkring är som sagt topp!
    Jag har dock hakat upp mig på det här med att komma för tidigt ibland. Vissa tillfällen 7 ggr av 10  typ, så ?håller? jag länge nog för att jag själv inte ska klanka ner på mig själv.
    Men vissa gånger kommer jag efter några minuter. Och det har blivit en negativ sak där jag känner och är rädd att jag inte ska duga eller räcka till. Är rädd att det ska bli ett riktigt hjärnspöke av det. Om det inte redan är det. 

Jag har tagit upp det med tjejen, som förstår vad jag säger men som blir störd på mig för att hon tycker att jag överdriver. Hon anser att allt är helt ok och hon är nöjd och skulle säga till om hon inte var det. Och med att "säga till menar hon att hon vet att jag kan komma igång igen och ha mer sex kort efter utlösning.
    Jag hade innan jag träffade henne kanske en något skev uppfattning av sex och att en utlösning var målet och sedan var det över. Eller snarare, vi hade sex men inget mer. Det var bara rakt på och trist. Så var det med mitt ex.

Min nuvarande tjej tycker inte att man "måste" ge och ta. Hon kan vid vissa tillfällen njuta av att jag får komma och hon har inga krav på att själv behöva det. Sedan kan det givetvis vara omvänt, jag ger henne ex. oralsex och allt är bra. 
    ¨Jag måste bara komma över känslan att inte "hinna klart". 
    Är så rädd att inte duga. 

Testar att köra kegelövningar och så. Har även testat fördröjningsgel/spray som förvisso fungerar men det tar bort möjligheterna till spontana "vi gör det nu" tillfällena. 

Så.. med allt detta sagt. Tjejer, Kvinnor, Män.. Jag tror att jag behöver lite stöttning här. :) 

• Svar på tråden Tidig utlösning ibland. Tänker jag fel...?
  • Anonym (Man)

Det låter som att du hittat rätt partner och om du ursäktar uttrycket "blommat ut" sexuellt. Grattis till det!

Det finns lite hjärnspöken hos dig som du själv skapar.
    Lyssna på vad hon säger och njut av allt fint sex ni har.

Allt är inte alltid 100 procent perfekt, så är det med livet och så är det i en sexuell relation också. Att det enstaka gånger inte alltid blir som du tänkt,  det är så för alla.
    Men i den absoluta majoriteten av situationer funkar det bra.

Var supernöjd och njut att ni funnit varandra. Slappna av och kör på som ni gör så kommer det säkert att fortsätta vara bra. Sen kommer det också garanterat dyka upp nåt annat litet bekymmer som ni behöver hantera och då tar ni i det då. Så är livet. Ni kommunicerar ju bra och har därför alla förutsättningar att lyckas hantera det ni kommer stöta på längs vägen.

Än en gång - njut och bjud på dig själv, skratta när det blir fel och slappna av.

All lycka till!

Man och make, gift i 32 år

• XDX

Stort grattis till "uppgraderingen" av partner! Man blir avis. 

Har du testat edging? Kan förbättra kontrollen över ejakulationerna. 

Viktigt att inte övergöra kegels så att du riskerar att bli konstant spänd där nere. Det är lika viktigt att kunna slappna av ordentligt! 

Vårda din förmåga att kunna ha sex igen kort efter du ejakulerat. Att hålla prolaktin lågt är a och o. Googla t ex prolactin testonation. Jag vet kvinnor som tycker det är helt ok att mannen kommer snabbt första gången, om han kan ladda om snabbt och köra en gång till nästan direkt efter, och då med längre uthållighet än första gången. 

Har du testat att ha förhuden tillbakadragen (så att ollonet är blottat) under dagtid? Kan minska ev överkänslighet och få en att hålla ut längre. När du sover är det bäst att ha förhuden över ollonet. 

• XDX

När ni har samlag så kan det underlätta för dig att hålla ut längre om ni kör mindre in och ut, och mer på tvärs, d v s "gnidande". T ex om hon rider så juckar hon då höften framåt och bakåt istället för upp och ner längs din kuk. Detta brukar även få kvinnan att komma snabbare. 

Rapportera gärna tillbaka här om hur det går! 

• Anonym (Snowihite)

Släpp det där med att inte duga. Det är så mycket mer än att prestera som uppskattas av din partner.  

Vi kvinnor har inte behov av att ständigt och jämt få orgasm vid penetrationen. 

Sluta sätta press på dig själv, ha skönt och mysigt med din partner så ordnar det snart upp sig.

• Anonym (Fundering..)
    Anonym (Man) skrev 2024-02-25 11:04:50 följande:

Det låter som att du hittat rätt partner och om du ursäktar uttrycket "blommat ut" sexuellt. Grattis till det!

Det finns lite hjärnspöken hos dig som du själv skapar.
    Lyssna på vad hon säger och njut av allt fint sex ni har.

Allt är inte alltid 100 procent perfekt, så är det med livet och så är det i en sexuell relation också. Att det enstaka gånger inte alltid blir som du tänkt,  det är så för alla.
    Men i den absoluta majoriteten av situationer funkar det bra.

Var supernöjd och njut att ni funnit varandra. Slappna av och kör på som ni gör så kommer det säkert att fortsätta vara bra. Sen kommer det också garanterat dyka upp nåt annat litet bekymmer som ni behöver hantera och då tar ni i det då. Så är livet. Ni kommunicerar ju bra och har därför alla förutsättningar att lyckas hantera det ni kommer stöta på längs vägen.

Än en gång - njut och bjud på dig själv, skratta när det blir fel och slappna av.

All lycka till!

Man och make, gift i 32 år

Du har helt rätt. Blommat ut är rätt ord. :)

Allt du säger stämmer verkligen. Man blir lite blind liksom. Stressad.
    Ska verkligen göra att för att släppa och slappna av.

• Anonym (Fundering..)
    XDX skrev 2024-02-25 11:31:41 följande:

Stort grattis till "uppgraderingen" av partner! Man blir avis. 

Har du testat edging? Kan förbättra kontrollen över ejakulationerna. 

Viktigt att inte övergöra kegels så att du riskerar att bli konstant spänd där nere. Det är lika viktigt att kunna slappna av ordentligt! 

Vårda din förmåga att kunna ha sex igen kort efter du ejakulerat. Att hålla prolaktin lågt är a och o. Googla t ex prolactin testonation. Jag vet kvinnor som tycker det är helt ok att mannen kommer snabbt första gången, om han kan ladda om snabbt och köra en gång till nästan direkt efter, och då med längre uthållighet än första gången. 

Har du testat att ha förhuden tillbakadragen (så att ollonet är blottat) under dagtid? Kan minska ev överkänslighet och få en att hålla ut längre. När du sover är det bäst att ha förhuden över ollonet. 

Har testat edging och då samtidigt försökt att nyttja kegel övningarna. Dock själv inte med henne. Svårt att inte "edga" för långt så man nästan kommer. Men det är abslout ngt jag kan fortsätta att göra för att träna på det. 

Känner att Kegelövningar regelbundet gör just det, skapar spänning och då är jag även "påkopplad" i huvudet med hela tiden. Kanske inte heller är bra. 

Problemet med att komma och köra igen kort efter är att tjejen inte tar några preventivmedel. Jag överväger att göra en vasektomi för att ta bort riskerna.
    Då blir det "lättare". Annars ska man avbryta, duscha, vänta osv. 

Det där med blottad förhud är intressant. Jag märker att jag i omgångar är sjukt känslig på undersidan. Kan räcka med lätt beröring för att alla "komma" känslor ska starta.
    Måste nog testa det.Det borde kunna sänka känsligheten avsevärt.  
  • Anonym (Fundering..)
    Anonym (Snowihite) skrev 2024-02-25 12:13:19 följande:

Släpp det där med att inte duga. Det är så mycket mer än att prestera som uppskattas av din partner.  

Vi kvinnor har inte behov av att ständigt och jämt få orgasm vid penetrationen. 

Sluta sätta press på dig själv, ha skönt och mysigt med din partner så ordnar det snart upp sig.

Ja, jag måste nog släppa det. 
    Det är ju inte bara så att det bara är jag som kommer för tidigt.
    Hon njuter ju av varenda sekund och hon kommer ju hon med oftast... 
    Måste i vissa fall bara få bromsa henne och så att jag inte "rusar in i det".
    Även om det är jäkligt nice att göra det och komma tillsammans.  
  • New  Dawn

Är det väldigt viktigt för henne med penetration för att komma, vill ni komma samtidigt, eller varför är det ett problem? 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Fundering..)
    New Dawn skrev 2024-02-26 15:34:38 följande:

Är det väldigt viktigt för henne med penetration för att komma, vill ni komma samtidigt, eller varför är det ett problem? 

Nej hon är chill med det hela. Det är mer jag som fastnat i prestationstanken och bilden av att om jag får komma, måste hon få det med.
    Där är hon helt suverän, har inte allt det kravet. Jag kan få henne att komma lååångt innan jag själv med allt annat än penetration.
  • New  Dawn
    Anonym (Fundering..) skrev 2024-02-27 23:43:41 följande:
    Nej hon är chill med det hela. Det är mer jag som fastnat i prestationstanken och bilden av att om jag får komma, måste hon få det med.
    Där är hon helt suverän, har inte allt det kravet. Jag kan få henne att komma lååångt innan jag själv med allt annat än penetration.
    Om hon kan komma av annat spelar det väl ingen roll om du kommer snabbt.
    Förstår inte varför du svarar "bilden av att om jag får komma, måste hon få det med". Om hon kommer av annat kan hon ju komma även om du kommer snabbt. Förstår inte kopplingen. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Petta)

Jag brukar tänka på Pytt i panna, det brukar hjälpa.

Svar på tråden Tidig utlösning ibland. Tänker jag fel...?