Inlägg från: Snelhäst |Visa alla inlägg
  • Snelhäst

    Dom har gjort fel?

    Blev lite nyfiken och kikade på min 1177 för ett år sedan när jag gjorde kirurgiskt abort och det står på min : ultraljudskontroll ua. 

  • Snelhäst

    Min erfarenhet är att ibland kan det snålas med material inom vården och sjukhus personal inte följer rutinerna då vården är överbelastad och patienter behandlas som rullande schema.. tyvärr.


    Inte för jätte länge sen så tog min barnmorska en blå handske som skydd på ultraljud-staven vid vaginalultraljud. 

  • Snelhäst
    EpicF skrev 2024-02-26 21:28:00 följande:
    Och det var fel eller? 
     Ja, jag fick svampinfektion, finns kanske en anledning till varför man ska ha handskar på händerna? 
  • Snelhäst
    Anonym (Abortskoj för TS.) skrev 2024-02-26 21:38:12 följande:

    Var kirurgiska aborten en trevlig upplevelse då? 

    Kanske kan du få klippkort?  
    Rabatt på var tionde abort?


    Ditt inlägg har anmälts. 

    usch för sånna som du som kränker kvinnans fri val och rätt till abort. 
  • Snelhäst
    Anonym (q) skrev 2024-02-26 21:47:29 följande:

    Samma här. Någon ynkling som vill vara cool troligtvis.


    Tips: citera inte inlägg som troligtvis kommer raderas då FL brukar glömma ta bort citaten, ta bort texten inuti vid citat :)


    ah tack ska tänka på det till nästa gång. 👍🏻
  • Snelhäst
    EpicF skrev 2024-02-26 22:03:42 följande:
    Vad har handske på ultraljudsundsstaven med handskar på händerna att göra? 

    Det är två helt olika saker. 

    Förövrigt får man inte svamp av att en bm inte använder handskar. Och ultraljudsundsstaven har man alltid skydd på. 

    Men vad är det du pratar om? 


    barnmorskan satte en handske på ultraljudsstaven under själva undersökningen då den GENOMSKINNLIGA plasten som alla känner till och som jag nämnde i mitt förra inlägg INTE användes och jag frågade inte heller varför. 

    Handskar som innehåller nitrill ger mig alltid utslag och därför fick jag svampinfektion, inte ett dugg konstigt då det materialet kördes runt i mitt underliv. 

Svar på tråden Dom har gjort fel?