Jag är 30 år och insett att jag bara är en sexobjekt - Jag är så ensam och känner mig så tom
Jag har inte en enda vän. Jag har bekanta som jag kan ta en bit mat med då och då.
Jag blir aldrig inkluderad i någonting. Jag blir aldrig inbjuden till någonting.
Jag har i flera dagar bara velat gråta, men lyckas inte. Under hela min barndom har jag inte upplevt något annat än att bli kontrollerad, trakasserad och mobbad. Både inom familjen, släkt och skolan/utanför hemmet.
Mina kusiner som ungefär var jämnåriga som mig, hade ingen respekt för mig.
I skolan blev det svårt, jag blev utfryst redan vid lågstadiet, men det var inget jag reagerade på då, då jag ändå inte föredrog dessa som kompisar. I högstadiet var det ungefär detsamma. Det var stökigt och oroligt, så jag blev ändå glad att jag inte var särskilt med i något gäng, då alla gäng på skolan vid något tillfälle ''busade'' och stökade.
I gymnasiet stod jag inte ut särskilt länge och hoppade av. Jag blev mobbad.
I ungvuxen ålder började jag på teater och en ny dörr öppnades för mig i livet. Jag kände mig med i grupp. Mina förslag och tankar var goda idéer. Jag ansågs som trevlig. Jag kände mig accepterad.
Men märkte snabbt att i kulturjobbet är en utmaning. Det är gratis jobb i princip överallt. Jag tappade suget för teatern efter att jag var med i en ensemble. Jag ansågs som korkad och ja, jag kan erkänna att min sociala sätt att vara på och ibland kände mig förvirrad, om jag inte fick tydliga instruktioner. Indirekt sa även en person att jag var dum i huvudet under en teater improvisation. Jag förstod direkt att det var personens tankar som personen hade om mig.
Jag började jobba för amnesty och även där smälte in i gruppen. Jag jobbade på en annan ort än min hemort och därför så kunde jag inte vara kompisar i längden. Vi slutade helt enkelt höra av oss. Samma tid, kom jag med i en annan teatergrupp som endast sysslade med teater improvasitation. Jag ansågs som empatiskt, ödmjuk, snäll och trevlig person ha att göra med. Men det var sista gruppen som tyckte så. Detta var år 2015. Våldet i hemmet eskalerade. Jag blev för gott ensam. Kom med i en grupp och egentligen hittade jag en vän i den gruppen. Men oftast var jag förvirrad och allmänt korkad. Jag brukade hjälpa till och ställa upp som volontär.
Detta var år 2017. Jag och en tjej befann oss i köket och lagade mat. Hakade en assa frukter, då det skulle användas till efterrätt som skulle göras, som andra personer hade ansvar för. Jag skulle bara haka frukterna. Det var här jag blev smekt på rumpan flera gånger om. Jag kan än idag inte helt säkerställa om det var olycka eller inte. Men jag tyckte om det. Jag kände mig ''duglig'' och attraktiv.
Åren gick och 2021 hittade jag en ny grupp. Det blev trevligt. I denna grupp befann sig också en kristen organisation. Så jag ansåg att det var ''blandad''. Eftersom någonstans i mig tyckte att denna kristna organisationen endast var med oss för att kunna dela med sig av det kristna tro.
I denna grupp befann sig en person som jag senare skulle bli allt viktigare för mig. Denna personen hatade mig i början. Jag var för henne ointelligent och totalt olik henne, har hon sagt.
Det var tydligen inte senare under sommaren samma år, som hon började acceptera mig och under hösten bad hon om ursäkt. Jag hade ingen aning om hennes hat gentemot mig. Jag hade en bra samtal med henne. Hennes bekännelse kände jag ingen sorg eller arg på. Jag fann henne som en god vän efter den bekännelsen. I gruppen så kände jag knappt någon vänskap, men hon gjorde mig alltid glad när hon var med.
Det kristna organisationen umgicks jag också med, även om jag inte kände någon vänskap och även om jag tyckte att deras sätt att agera kändes bara falskt.
Åren gick och jag och den där tjejkompisen kom nära varandra, vad jag trodde. Hon hörde av sig så vi kunde umgås ensamt med varandra. Oftast för en matbit. Vi pratade om filmkvällar. Men något blev fel och hon ''försvann''. Blev plötsligt kylig. Jag ansåg ibland att hon gav mixade signaler. Men idag känns det som om hon hatar mig återigen. Hon ler, men allt bara känns falskt. Jag tittar ibland tillbaka och det känns som om hon hade intentionerna av att vilja ha sex med mig, när hon hörde av sig till mig. Det här med filmkvällar m.m, ville hon planera. Men jag tror det inte handlande om vänskap, utan förhoppningen var att ha samlag.
Även om jag inte haft sex många gånger i mitt liv. Så känner jag ändå att det enda jag duger till är att ha sex med. Jag är 30 år och känner att jag inte duger till någonting och många saker misslyckas jag med.
Jag skulle t.ex fotografera den där tjejkompisen. Jag sysslade tidigare med att fota naturen när jag var ute på vandring. Hon kom fram till mig och ville ha roliga bilder till sin släkting. Hon hade en idé och unik tema. Jag fotade, men hon ansåg att bilderna blev dåliga.
Jag har aldrig gjort någonting storslaget eller någonting bra. Jag är bara ett fiasko. Hon hör bara av sig när hon vill ha en volontär för en event. Hon är numera med och jobba för det kristna organisationen och jag förstår att hon har mycket att göra. Men ingen hör av sig till mig överhuvudtaget. Det dök upp en film på bio. Hon hörde aldrig av sig till mig personligen för att jag skulle se på biofilmen. Jag mer eller mindre, frågade om jag fick komma. Jag är säker på att om jag inte frågade, så hade jag inte ens varit med och se filmen med dem.
Jag har velat gråta. Igår, för första gången mådde jag så dåligt att jag knappt kunde koncentrera mig på jobbet. Annars har jag alltid lyckats skaka av mig det dåliga måendet och fokusera på nuet/jobbet och ta det dåliga måendet när jag kom hem. Men igår, mådde jag bara så dåligt.
Jag har velat gråta, men det kommer ingenting.