Han har olika personligheter i olika sammanhang!
Jag har märkt att min killkompis har olika personligheter i olika sammanhang.
Jag var på hans arbetsplats för att bara hälsa på. Han skulle precis sluta och jag var nyfiken på hur han jobbade (vill inte nämna vad han jobbar med). Plötsligt är det som om jag ser en annan person framför mig.
Han verkade själv inte märka eller var obrydd att man märkte att han var ''en helt annan person'' och att jag fick se det.
I ett annat sammanhang, var han också där en helt annan person.
Umgänge med oss, är han en total annan människa OCKSÅ.
Med oss, kan han svära titt som tätt. Agera ibland respektlös, men harmlös. En vis dominans, men det finns ödmjukhet hos honom. Rättvis och ibland kan det kännas som om han är kall. Men det kan dyka upp känslor, om det kom till ''rätta saker''. Så som hundar, kan han agera kärleksfull emot. Mot barn kan han agera som ''den roliga farbrorn''. Mot oss kan han utstråla som om han inte har känslor, men ändå empatiskt.
På sitt jobb, såg jag bara empatin och kamratskapet. Där fanns det inte egot, utan snarare tvärtom. Svor i princip aldrig och hade vårdad språk. Log åt alla och hälsade åt alla m.m.
I det andra sammanhanget var han relativt rak av sig, men än mer känslokall och som om han är den typen som det är svår att bli vän med.
Det känns bara så läskigt nu. Och förvirrade.