• Steph123

Eventuellt mf?

Hej!
    Skulle vara så skönt å höra era erfarenheter kring detta.
    den 6/2 gjorde vi barn (enda gången denna månad så har ett exakt datum) 
    den 18/2 testade jag positivt
    den 25 och 26 hade jag en mensliknande blödning, varken mer eller mindre i mängd men brukar annars ha mens i 4-5 dagar.
    Den 25 testade jag positivt (digitalt) den 27 testade jag positivt på kvällen (svag linje) och idag den 28 positivt svag linje och positivt digitalt.

Min oro är ju såklart att hcg nivåerna inte har gått ner och får då falskt positivt? För att det är så svaga linjer på striptesten och tycker att de borde va starkare om jag redan plussade den 18? och att digitaltesten är så känsliga och snappar upp minata lilla. Hmm. mvc svarar inte heller nu på tre dagar, hoppas att det är för att det är sportlov..

Någon som haft samma resa? hur gick det för er?

• Svar på tråden Eventuellt mf?
  • Steph123
    nathalie85 skrev 2024-03-01 12:36:41 följande:

För svaga för att vara såpass mycket efter bim. kontakta gyn så dom kan kolla om du har rester kvar? 

tog upp det när jag pratade med henne sist och hon menade att man inte gör det så pass tidigt och då det inte finns någon ?anledning? till det. hon menade att allt var inom sin ordning. hon tycker inte man ska gå på styrkan utan bara att det är ett streck, men jag håller med! Använde aldrig dessa test med min första men tycker också att de borde va mörkare! 
  • nathalie85
    Steph123 skrev 2024-03-01 14:16:29 följande:
    tog upp det när jag pratade med henne sist och hon menade att man inte gör det så pass tidigt och då det inte finns någon ?anledning? till det. hon menade att allt var inom sin ordning. hon tycker inte man ska gå på styrkan utan bara att det är ett streck, men jag håller med! Använde aldrig dessa test med min första men tycker också att de borde va mörkare! 
    men om  man lägger till din blödning, och kombon att testen
    är väldigt svaga efter bim? 
  • idape

Jag har tagit hundratals såna tester och tyvärr är de starkare än så om allt hade sett bra ut. Men jag förstår dig. Testade och testade själv som en galning. Minsta hopp letade man efter. 

• Cookee

Styrkan på stickor kan ju variera lite beroende på hur koncentrerat urinet är, men de digitala ger ju mer svart på vitt. Vid normal hcg får man 2-3 runt 14 dagar efter ägglossning (bim för många) och sen en vecka efter det 3+. Att du efter 10 dagar efter plus fortfarande har 1-2 innebär att hcg inte är förenligt med en normal graviditet. 1-2 innebär att hcg ligger under 150 (gränsen för 2-3).  hcg borde ligga på 3000 typ en vecka efter bim. 

tycker det är så dumt när man blir ?lurad? av BM att ha hopp när det är så tydligt, men om de inte själva  haft upprepade missfall och tagit tusentals test så vet de säkert inte hur det fungerar. 

• Steph123

#12 jaa, jag håller med! 

#13 jaa, eller hoppet är typ ute men vill ba ha ett avslut inte nåt som får en å undra

#15 jaa! Och när jag pratade med henne i förrigår så sa hon att? i hennes öron låter allt detta normalt? och så kom hub remissen idag istället.. kuuul å kul att avboka allt

• idape

Åh så tråkigt!!! Men det kommer ta sig snart igen ska du se!

• Steph123

Åh har ju fortsatt testa med rfsu teten och de gör mig bara osäker. Senast är från idag men cb veckoindikatorn rör sig inte från 1-2 testade den 7de.. så börjar man googla om de och där många menar att de är osäkra och bm menar att de ger mer stress än information..å så får man upp hoppet men samtidigt medveten om att det mest troligt inte är något haha så jaa där är vi Tyst

• Steph123

15 dagar. Fick ju en blödning den 25e vilket skulle vara första mensdagen..

Men tycker inte matematiken går ihop haha för enda gången vi gjorde barn var den 6e och låt oss säga att det tog 36h tills själva lossningen skedde så är det ändå för många dagar som har gått för att det endast skulle visa 1-2 veckor

Svar på tråden Eventuellt mf?