Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

    Fantasier om kollega

    Han berättar mer än vad han borde och ringer en massa privata ärenden. Och du säger inte ifrån. Vill du hålla relationen professionell måste du ta en annan ansats. Annars leker ni med elden. Du funderar redan nu på om han tänker samma som du, det är spännande... och kan vara raka vägen till totalt kaos. Fråga dig själv om det är värt det.

  • Anonym (F)
    Wishfulthinking skrev 2024-03-01 17:22:58 följande:
    Jag förstår hur det låter, men jag ser mest dessa fantasier som lite bränsle till relationen med min man eftersom vårt samliv inte riktigt är vad det brukade vara. Och då känns tanken på min kollega lite extra spännande just för spänningens skull med min man om det låter logiskt?
    Så länge det håller sig till det. Risken att det utvecklas till något annat är dock stor. 
  • Anonym (F)
    Wishfulthinking skrev 2024-03-01 18:19:06 följande:
    Det krävs ju två som vill för att det ska utvecklas till något mer tänker jag. Jag vill absolut inte äventyra min familj. Och vad jag vet är det bara jag i nuläget som har fantasier som jag tycker är helt oskyldiga. Men var mest nyfiken på om det verkar som att min kollega kanske tänker samma som jag. Förstår att det är omöjligt att svara på, men kändes mest lite kul att se om allt bara är inbillning eller inte. 
    Det är som du säger helt omöjligt att svara på. Men en kollega lämnar ut så mycket info om sig själv och du spelar med är inte strikt proffesionell. Och om han nu känner som du, vad ska du göra meden informationen? Förändrar det något?
  • Anonym (F)
    Wishfulthinking skrev 2024-03-01 19:29:32 följande:
    Alltså både han och jag uppskattar mer samtal på djupet än vardagliga samtal. Så det är nog därför det blir mycket annat än jobb vi pratar om. Sen kan vi ändå göra ett bra jobb tillsammans och vara professionella trots att vi också kan prata om annat. Privat snack sker ju hela tiden med kvinnliga kollegor liksom. 

    Om jag skulle få veta att han "känner" som jag hade det mest bara varit kul att veta och lite spännande. Jag tror det känns extra spännande eftersom jag bara varit med min man någonsin och då är det lite spänning i vardagen att fantisera "tänk om", särskilt om jag skulle få veta att vi tänker likadana tankar. Inget mer än så. Jag menar vi åker iväg på konferenser ihop ungefär en gång i månaden med en tredje kollega och det har inte varit någon risk att något skulle hända någonsin ens med lite alkohol i kroppen. Jag tror vi båda har för starka moraliska kompasser för det. Men spännande kan det väl få vara i fantasin ändå?

    Men hur hinner du prata så mycket privat med alla? På min arbetsplats pratar vi annat än jobb på luncherna och ev fikapauser, annars är det jobb som gäller. Inget privat snack ?hela tiden? vare sig med män eller kvinnor.

  • Anonym (F)
    Wishfulthinking skrev 2024-03-01 20:09:28 följande:
    Hela tiden är ju inte riktigt vad jag menar. Mer som varje dag så är det stunder med privat snack. För tillfället är det rörigt på arbetsplatsen och alla ventilerar med varandra, så det blir mer prat om andra saker än specifika jobb-saker om du förstår hur jag menar? 
    Jodå, jag är med :). Hoppas röran ordnar si.
Svar på tråden Fantasier om kollega