• Anonym (Jag)

Skäms över bröstvårtorna

Hej! Är kvinna på 30 år. Jag är jättenöjd med mitt utseende. Jag är attraktiv, både ansikte och kropp drar till sig blickar och jag själv känner mig nöjd.
    Men det finns en sak som gör mig så fruktansvärt självmedveten om mitt utseende. Jag skäms för mina bröstvårtor. Jag har rätt fina och fasta bröst efter ha fått barn, och vårtgården är liksom rund, lagom storlek och fin rosa-aktig färg. Men så kommer då bröstvårtorna. Dom är liksom stora, ja men typ väldigt utstående. Det ser ut som jag konstant har styva bröstvårtor men det har jag inte. De petar ut hela tiden. Och jag skäms för det för jag vet ingen annan som ser ut så. 
    Jag skäms över det så när jag tex ska ha sex med någon så vill jag behålla bhn på vilket är synd för jag tänder väldigt mycket på nipplestimulation..
    Någon annan som också har så? Operare ni er?

• Svar på tråden Skäms över bröstvårtorna
  • Fjäril kär

Bröstvårtor ÄR styva vid sex pga upphetsning så det behöver du inte ens fundera på. Det är ju vid sex dom ska se ut så. 

Vissa har styva/synliga  vårtor naturligt och är heller inga konstigheter.  Det är så Vissa är skapta bara. 

Du behöver inga operationer , du är helt normal

• Anonym (Opererat?)

Operera själva bröstvårtan då? En bröstforstoring gör snarare det tydligare 

• Anonym (Jag)
    Fjäril kär skrev 2024-03-03 19:22:06 följande:

Bröstvårtor ÄR styva vid sex pga upphetsning så det behöver du inte ens fundera på. Det är ju vid sex dom ska se ut så. 

Vissa har styva/synliga  vårtor naturligt och är heller inga konstigheter.  Det är så Vissa är skapta bara. 

Du behöver inga operationer , du är helt normal

Dom petar ju liksom inte ut extremt mycket. Men tillräckligt för att jag ska kunna se att jag ser annorlunda ut iallafall.. 
    Du är man antar jag nu. Är det verkligen ingenting män hade reagerat på?
  • Anonym (r)

Kan förstå att det känns jobbigt till vardags men sex??? Det hela verkar vara en stor onödig hangup och riskera känseln för en ev operation vore korkat.

• Anonym (Jag)
    Anonym (r) skrev 2024-03-03 19:41:58 följande:

Kan förstå att det känns jobbigt till vardags men sex??? Det hela verkar vara en stor onödig hangup och riskera känseln för en ev operation vore korkat.

Jaa det är ju ett kompex. Nää du har rätt, vill inte riskera förlora känseln där. Jag är så känslig i bröstvårtorna. Kan alltså få orgasm av enbart av att någon leker med bröstvårtorna, vore tråkigt om det försvann.
  • Fjäril kär
    Anonym (Jag) skrev 2024-03-03 19:32:30 följande:
    Dom petar ju liksom inte ut extremt mycket. Men tillräckligt för att jag ska kunna se att jag ser annorlunda ut iallafall.. 
    Du är man antar jag nu. Är det verkligen ingenting män hade reagerat på?
    Exakt vad skulle en man reagera på?  Och varför?  Bröstvårtor ser ju ut så. 

Jag är kvinna och har sett massa nakna bröst och ingen skulle ens bry sig det minsta , varken man eller kvinna. 

Varifrån kommer detta komplex?
  • Anonym (Ulrika)

Ur ett annat perspektiv... Jag har gjort en skönhetsoperation pga komplex .

Men vet du, komplex sitter aldrig fysiskt på kroppen utan alltid i huvudet.  Mitt komplex satt kvar trots operation.  Jag "såg" det ändå , min kroppsdel var fortfarande lika ful, jag kunde aldrig se förändringen eftersom det satt i huvudet,  och dessutom fick jag ett nytt komplex - ärret efter operationen.  Nu blev det mitt huvudsakliga komplex. Nu skämdes jag för min operation OCH hur jag såg ut. 

Några vändor hos kurator och terapi har sakta gjort att jag kunnat acceptera min kropp . Mitt ingrepp kostade 30.000 kronor som bara gjorde allt värre. Mina ärr kommer alltid finnas. Komplex gör det inte. 

• Anonym (Jag)
    Fjäril kär skrev 2024-03-03 20:20:33 följande:
    Exakt vad skulle en man reagera på?  Och varför?  Bröstvårtor ser ju ut så. 

Jag är kvinna och har sett massa nakna bröst och ingen skulle ens bry sig det minsta , varken man eller kvinna. 

Varifrån kommer detta komplex?
    Ja jag tycker mina är mycket "längre" än andras som jag sett. 
    Fick google lite men ungefär såhär ser det ut då. Mina ser alltid ut så, och blir större när jag är upphetsad. Länkar nedanför (varning naket, obs bröst):
    naked.chiks.org/uploads/posts/2023-04/1680882384_naked-chiks-org-p-long-hard-nipples-erotika-vkontakte-1.jpg
  • Fjäril kär
    Anonym (Jag) skrev 2024-03-03 20:39:46 följande:
    Ja jag tycker mina är mycket "längre" än andras som jag sett. 
    Fick google lite men ungefär såhär ser det ut då. Mina ser alltid ut så, och blir större när jag är upphetsad. Länkar nedanför (varning naket, obs bröst):
    naked.chiks.org/uploads/posts/2023-04/1680882384_naked-chiks-org-p-long-hard-nipples-erotika-vkontakte-1.jpg
    Ser inga som helst konstigheter med detta.  

Har någon man sagt att det är konstigt eller varför känner du så här? 
  • Anonym (Opererat?)
    Anonym (Ulrika) skrev 2024-03-03 20:29:02 följande:

Ur ett annat perspektiv... Jag har gjort en skönhetsoperation pga komplex .

Men vet du, komplex sitter aldrig fysiskt på kroppen utan alltid i huvudet.  Mitt komplex satt kvar trots operation.  Jag "såg" det ändå , min kroppsdel var fortfarande lika ful, jag kunde aldrig se förändringen eftersom det satt i huvudet,  och dessutom fick jag ett nytt komplex - ärret efter operationen.  Nu blev det mitt huvudsakliga komplex. Nu skämdes jag för min operation OCH hur jag såg ut. 

Några vändor hos kurator och terapi har sakta gjort att jag kunnat acceptera min kropp . Mitt ingrepp kostade 30.000 kronor som bara gjorde allt värre. Mina ärr kommer alltid finnas. Komplex gör det inte. 

Mitt komplex (små bröst) finns kvar efter operation, de känns bara som det verkligen är mina bröst om jag är naken eller i underkläder/bikini, så att jag ser att de sitter innanför huden. I kläder har jag känslan att jag stoppat något innanför tröjan och att jag bara låtsas ha stora bröst. Dessutom får jag en slags obehagskänsla om jag ser någon med stora riktiga bröst, dels känner jag mig avundsjuk och dels känns det som att jag stulit* något från henne och andra med stora bröst som jag inte är värd eller menad att ha. 

Men det är bättre än att alltid känna mig platt. Så kanske lindrade själva komplexet och adderade underliga tankar.

* Med stulit menar jag att jag stulit uppmärksamhet och skönhet. Att jag fuskat mig till något som är hennes, och genom min stöld gjort hennes bröst mindre speciella....ok låter skitknepigt. Men någon kanske förstår. 
Svar på tråden Skäms över bröstvårtorna