• Anonym (Strindberg)

Noveller - hur?

Använder ni erotiska noveller i sexlivet? Hur?

Lyssnar tillsammans på ljudnoveller?
    Läser för varandra?
    Läser tillsammans?

Annat?

• Svar på tråden Noveller - hur?
  • Eurydike
    Tecum skrev 2024-03-04 19:54:50 följande:
    De flesta sexnoveller är dåliga, tafflig handling, upprepningar, tjatigt och ingen nerv. Jag brukar säga att 90% är skit, 8% är läsbara och 2% bra. Men det är svårt att skriva bra sexnoveller, jag har skrivit några som blivit uppskattade och de är fullt läsbara. Fast själva sexet är så svårt att variera, det blir gärna ungefär samma.

Din metod är nog bättre, att skriva till någon man känner där man vet vad denne går igång på. Brukar du lägga ut dem på nätet?
    Så kan det säkert vara. Sexnoveller är i princip okänd mark för mig, för jag brukar vända redan i farstun, så jag är egentligen inte någon som ska uttala mig. Men antagligen är det sakerna du beskriver som får mig att vända så snabbt. Slarvigt använda ord gör ingen välsmord, som jag alltid brukar säga. Ja, det är en konst i sig att skriva bra sexnoveller, så kul att du har lyckats med det. Sexet i mina upprepar sig aldrig, inte en enda gång.

Mina sexnoveller är för fyra ögon bara, så nej, jag lägger inte ut dem på nätet. Om jag till exempel har skrivit sexnoveller till en manlig oskuld, då känner man varandra väl och kan använda sig av det i novellen. Jag skriver helst i första och andra person. Jag och du. Ibland berättar jag ur mitt perspektiv och ibland ur mannens. Alla andra människor som förekommer i novellen är bara rekvisita. Helst får mannen ta över stafettpinnen och berätta han också. Till slut har man byggt upp en hel fantasivärld ihop, som man kan återvända till om och om igen.
  • Lazzi
    Eurydike skrev 2024-03-04 21:11:40 följande:
    Just nu är det tyvärr händerna på täcket och nytta före nöje som gäller. Jag måste arbeta och om jag skulle hinna skriva en sexnovell så skulle den bara bestå av tre ord: in, ut, slut 🥺
    Den va kort o snabb novell 😉 men glad att du gav ett svar i alla fall 
    Och läste de andra du skrev i tråden 
    O min upplevelse att skriva med andra så blir man fascinerad av ord hur mycket dom kan ge o kittla själens nerv 
  • Anonym (grisen)
    Eurydike skrev 2024-03-04 17:59:03 följande:

Jag tycker inte om att läsa random sexnoveller. Det är lika upphetsande som att dammsuga för mig. Att skriva sexnoveller, däremot, är min grej. Då skriver jag novellerna/fantasierna till någon som jag har lärt känna väl och har kemi med. Om mannen blir upphetsad av det jag skriver så skriver jag ännu fler noveller/fantasier. Min belöning är att läsa om hur upphetsad mannen blir av mina fantasier 🔥

Låter skoj att skriva egna noveller! Men varför måste du skriva till någon och känna dem väl när du skriver noveller?
  • OlleSQ

Brukar skriva själv. Kul att få utlopp för fantasier på det sättet och kunna ta ut svängarna lite. Bara lagt upp en men den blev den mest omtyckta den månaden så det har väl kanske hindrat mig att lägga upp fler, svårt att toppa och man är ju ens värsta kritiker. Har ett ex som brukar korrekturläsa och ge input däremot.

• Freddie K

Jag skriver sexnoveller. Gärna om folk jag känner och har någon som helst kemi med. Jag har skrivit en del och blir själv upphetsad av att den som läser blir upphetsad. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (grävmaskin)
    Eurydike skrev 2024-03-04 17:59:03 följande:

Jag tycker inte om att läsa random sexnoveller. Det är lika upphetsande som att dammsuga för mig. Att skriva sexnoveller, däremot, är min grej. Då skriver jag novellerna/fantasierna till någon som jag har lärt känna väl och har kemi med. Om mannen blir upphetsad av det jag skriver så skriver jag ännu fler noveller/fantasier. Min belöning är att läsa om hur upphetsad mannen blir av mina fantasier 🔥

Jag måste hålla med dig här. Jag har ännu inte hittat en erotisknovell som jag tycker är läsvärd och bra. Dom är alla platta och förutsägbara. Totalt ointressanta. Då väljer jag hellre porr. 

Jag skulle gärna läsa erotik, men det finns ju inget bra
  • SannnaB

Jag läser gärna sexnoveller om dom är bra skrivna. Vart kan man hitta det?

• OlleSQ
    SannnaB skrev 2024-03-05 09:10:45 följande:

Jag läser gärna sexnoveller om dom är bra skrivna. Vart kan man hitta det?

Sexnovell.se

• SannnaB

Nu har jag läst några noveller. Man blir ju så klart upphetsad. Flört

Svar på tråden Noveller - hur?