• Gjketymnc8665

Fel dosering ersättning! Hjälp!

jag har ringt BVC utan svar och behöver veta om någon annan gjort samma fel! 

Min nyfödde har fått fel ersättnings dosering i snart en månad! 

vi har haft nummer 5 på våran inställning på doseringen i babybrezzan då dottern drack ersättning innan bebis kom. Vimsig som jag har varit efter förlossning tänkte jag inte på att ändra inställningen på doseringen till bebis som dricker nan Sensitive 1, inställningen skulle varit på nummer 4. 

känner mig så dålig och fylld med ångest då jag läste här på familjen liv att barn kan få problem med njuren(?!)

Någon som vet om det är stor skillnad på doseringarna? Har försökt googla men hittar ingenting.

• Svar på tråden Fel dosering ersättning! Hjälp!
  • joffan

Det som är troligt att det skulle kunna hända är att barnet får för mycket näring eller för lite näring i sig. Det syns nog på vikten om barnet håller samma kurva eller inte. Hur mår bebisen i övrigt? Känner du oro fråga BVC. 

• Gjketymnc8665

bebis mår bra i övrigt, inget konstigt alls som vi märkt han har haft ont i magen men vi har tänkt på att de beror på omogna tarmar då det har gått över efter att han fått sköta magen och massage.

Svar på tråden Fel dosering ersättning! Hjälp!