Inlägg från: Anonym (Jakob.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jakob.)

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 16:19:50 följande:
    Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Enligt Folkhälsomyndigheten är män betydligt ensammare än vad kvinnor är. FHMs tips är att ta initiativ och kontakt. Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten.

sverigesradio.se/artikel/man-ska-bli-mindre-ensamma-behover-nagon-att-prata-med

Eller så blir vi inte sedda alls. Men alla har vi någon kvot att fylla....
  • Anonym (Jakob.)
    Anonym (samma visa) skrev 2024-03-12 08:34:20 följande:

Återigen är det samma personer som ältar sina villfarelser om att deras problem skulle vara lösta om bara kvinnor skulle känna sig skyldiga att ställa upp på sex med dem. Jag förstår inte varför de i stället inte ägnar sin energi åt att gå ut i verkligheten och hitta saker att göra där de kan knyta kontakter med andra människor.

Det sista du skriver är förvisso vettigt, men är tyvärr ingen universallösning om målet är att finna en partner. Det vet jag av egna erfarenheter, så jag har givit upp hoppet där sedan några år.  Men du har helt rätt om villfarelsen om att problemen för ensamma män försvinner om kvinnorna bara  "släpper till lite" och har sex med dem. Det är ju så dumt så det borde till och med dem begripa, men vissa går ju så ner sig i sina tillkortakommanden att bitterheten tar över omdömet helt och diverse fördomar och förutfattade meningar blir sanningar.
  • Anonym (Jakob.)
    Anonym (Oj) skrev 2024-03-12 15:08:47 följande:

Självklart ingen universallösning men chansen ökar ju betydligt än om man inte kommer utanför hemmet. 

Dessutom, det är väl bättre att vara social, umgås med folk, göra saker med andra osv än att sitta hemma och deppa. 

Sedan vill de flesta kvinnor inte ha ett socialt projekt utan en jämställd man. 

Jag håller med dig.
  • Anonym (Jakob.)
    Anonym (samma visa) skrev 2024-03-12 15:17:43 följande:
    Även om det inte är en universallösning ger det ändå större möjlighet till att komma vidare i livet än att om man ägnar en stor del av sin tid åt att sitta på forum och klaga över hur hemska kvinnor är.
    Jag håller med dig. Man får göra det bästa av livet ändå.
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM