Inlägg från: Anonym (Suck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Suck)

Behöver kvinnor någonsin jobba på sig själva?

Självklart behöver även kvinnor jobba på sig själva för att lyckas med det dom vill, om det så är att bli mer attraktiv, bli mindre blyg, ha mer framgång, bli snartare osv.

jag jobbar ständigt på min personliga utveckling med att läsa mycket och lyssna på poddar och inte försöka fastna i ältande om sånt som gjort mig illa. 

jag jobbar extra aktivt just nu på min vikt och kropp med kaloriräkning och träning för att bli mer sund, men även mer attraktiv. Jag jobbar även aktivt med att sprida mer glädje till folk runt mig i form av snälla komplimanger och visat intresse för deras liv.

Helt sjukt att du tror att "kvinnor" bara kan luta sig tillbaka och få allt de vill ha i livet utan någon som helst ansträngning. Du är så fast i ditt orättvisetänk och isolering att du inte förstår att andra faktiskt ständigt anstränger sig på en massa olika punkter för att bli "bättre" och har egna drömmar om hur de skulle vilja vara.

• Anonym (Suck)

Men om du nu vill ha det till en könsfråga så upplever jag att många män (långt ifrån alla) är lata och vill ha en massa gratis och aldrig är villiga att anstränga sig för det de vill ha eller ens försöka förstå andras perspektiv.

• Anonym (Suck)
    Anonym (För eller emot jämlikhet?) skrev 2024-03-06 13:35:51 följande:
    Du har självfallet rätt till din åsikt.
    Men om du tänker efter så är ditt uttalande självfallet helt präglat av att du utgår enbart från din egen kvinnliga utgångspunkt.
    Du upplever att många män är lata och inte bryr sig. 

Ja du har rätt såtillvida att många män väljer att prioritera andra saker än de som du från din egen utgångspunkt anser är viktiga och även de utgår ju från sin egen utgångspunkt och bryr sig mer om det de själva känner igen och bryr sig mindre om det som du känner igen utifrån din egen utgångspunkt.

Men du inser väl att samma gäller också omvänt?

Många män anser rent generellt att många kvinnor är lata.
    På arbetet gäller rent generellt att män i mycket högre utsträckning prioriterar att göra kundnytta och därigenom få betalt av den betalande kunden.
    Medan många kvinnor på många arbetsplatser rent generellt inte prioriterar själva kundnyttan på samma sätt.
    T ex gäller naturligt och fullkomligt självklart att många kvinnor prioriterar sina barn, t ex att hämta på dagis i rätt tid, högre än att göra kundnytta.
    Denna skillnad är på många sätt bra och skillnaden i prioriteringar är till nytta för samhället och för mänskligheten.
    Men det hindrar inte många betalande kunder, kanske framförallt kunder av manligt kön, att tycka att många kvinnor generellt är lata för att de inte på samma sätt prioriterar kundnytta.

Män anses generellt vara lata och inte tillräckligt bry sig, när man utgår från ett strikt kvinnligt perspektiv.
    Och kvinnor anses generellt vara lata och inte tillräckligt bry sig, när man utgår från ett strikt manligt perspektiv.
    Samma lika. I detta fall gäller absolut jämlikhet mellan könen.

Sanningen är att i vissa fall, i vissa situationer, anser vissa människor att några är lata och inte bryr sig,
    medan det i andra fall, i andra situationer, anser helt andra människor att några andra är lata och inte bryr sig.
    Båda dessa generaliseringar, oavsett kön, är självfallet lika rätt eller lika fel...
    Nu menade jag inte i ansträngningar som arbetsuppgifter, utan mer vad man gör för att vårda sina relationer. Ska man generalisera så är män sämre på kontaktskapande och att underhålla relationer, anstränga sig för sin partner, ringa sin mamma osv. Helt enkelt visa omtanke. Sånt som gör att andra vill och orkar fortsätta att anstränga sig. 
    Hör ofta om män som aldrig hör av sig själv, aldrig ger bekräftelse på att han vill ses och tänker på en, aldrig planerar saker, men som sen blir förvånad när den andra tillslut mentalt har "checkat ut" och lämnar.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Far out) skrev 2024-03-06 15:25:20 följande:
    Han ska gå till gymmet.
    Han ska vara bra i sängen.
    Han ska vara man och våga ta för sig.
    Han ska visa henne respekt.
    Han ska få henne att skratta.

Vilket otroligt tråkigt och meningslöst förhållande det skulle vara om parterna inte visar respekt för varandra och kan få varandra att skratta och vara kompatibla sexuellt. Hur kan du ens vilja ha ett förhållande utan dessa bitarna?
    är inte detta saker som alla förväntar sig av i en relation av varandra (dvs inte enbart att mannen ska stå för detta)?

• Anonym (Suck)
    Anonym (För eller emot jämlikhet?) skrev 2024-03-06 15:58:06 följande:
    Ja, du har delvis rätt, kanske och möjligen,
    men endast under vissa förutsättningar.

Men menar du att du inte förstår att detsamma gäller åt andra hållet, men att det då gäller andra saker?
    Du förstår inte att en människa som väljer att prioritera andra saker, som väljer att ta ansvar för andra delar i livet, från sin egen utgångspunkt självfallet har lika rätt som du? 

Du bekräftar att du själv är en av alla dessa kvinnor som inte prioriterar att göra kundnytta. Du bekräftar att du inte prioriterar arbetsuppgifter som gör att du tar ekonomiskt ansvar för familjens och barnens ekonomiska försörjning, utan detta överlåter du till någon annan att prioritera och ta ansvar för detta.

Inser du inte att det är att vårda relationen också att t ex prioritera familjens ekonomiska försörjning?

Notera att exemplet gällande familjens ekonomiska försörjning är bara ett exempel på en självklar och viktig sak som du valde att inte räkna upp i dina prioriteringar.
    Försök att inte haka upp dig på att det är just ett ekonomiskt exempel för du bör själv inse att det finns många fler exempel på viktiga saker som du inte räknade upp bland dina prioriteringar.
    Om du har gott syfte bör du försöka förstå sammanhanget men välja att inte haka upp dig på valet av exempel.
    Suck, vet du vad, jag försörjer mig och mina barn helt själv utan bidrag och underhåll (väldigt väl tom), då jag kan ha både karriär och familj och balansera de olika delarna samtidigt som jag tar hand om min sociala tillvaro. jag behöver inte någon annan att sköta dessa delarna för mig, en partner är en partner och en extra krydda i tillvaron, inte någon som ska underlätta eller kompensera för mina brister.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Far out) skrev 2024-03-06 17:20:30 följande:
    Vem har sagt det? Jag bara listade kraven som män har på sig. De kraven har inte kvinnor.
    Du listade det som att det var orimliga saker. Det är fullkomligt rimliga grejer som de flesta önskar av en partner (oavsett kön).
    kvinnor har också en massa krav på sig, ännu fler utseendemässiga dessutom.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Far out) skrev 2024-03-06 17:19:33 följande:
    Ja, men hur ofta hör du att kvinnor ska uppfylla de kraven för att kunna attrahera en man?
    Jag hör ofta att kvinnor ska göra sig mer attraktiva med att träna och gå ner i vikt. Bejaka sin kvinnlighet med klänning och kjolar och långt hår. Framhäva byst. vara mer kåta. Inte ha så många åsikter. Vara mer lättsamma. Inte så mycket drama. Låta män visa pch lära oss saker vi redan kan osv

att respekt tas upp som en punkt för just män är att det finns alldeles för många som inte har respekt för kvinnor som grupp och därmed behandlar kvinnor illa. De männen som inte verkar tro att kvinnor är någon främmande varelse som man kan utnyttja och behandla hur man vill och som bara duger till för sex och annars är rätt jobbiga.
Svar på tråden Behöver kvinnor någonsin jobba på sig själva?