• Anonym (Li)

Gör så ont föräldrar

I halva mitt liv har jag känt mig så mycket mindre älskad av mina föräldrar. 

Vi misste min svärföräldrar tidigt o därför gör det extra ont me barnen. Visst kan jag sakna barnvakt mmm men det jag saknar mest är inbjudan på semestrar o f åglrs mysiga saker tillsammans med mamma o pappa o skapa minnen.

Vi är ensamma o jag kan drömma mig bort när jag ser gemenskap mellan andra familjer. Kände mig utknuffad från hemmet när jag var 18 min lillasyster skulle ha mitt rum o tapeterna hade hon redan tittat ut. Som 18 åring så ville jag bara flytta hem igen efter att det tagit slut med en kille men jag sa det aldrig önskade bara att mamma o pappa sa det. Istället hittade de en unken lägenhet som de presenterade för mig

• Svar på tråden Gör så ont föräldrar
  • Yllop

Är det någon specifikt du vill diskutera eller få råd om?

• OlgaElvira

Man kan inte ändra på det som hänt. Förstår att du önskar att dina barn haft mormor och morfar som älskade och skämde bort dem med uppmärksamhet och kärlek. Har du ingen kontakt med dina föräldrar nu? 

Jag har erfarenhet av mina egna föräldrar, de var inte så kärleksfulla mot oss barn om man ska uttrycka det försiktigt. Men de var helt fantastiska morföräldrar.

• Anonym (Li)
    OlgaElvira skrev 2024-03-05 19:26:22 följande:

Man kan inte ändra på det som hänt. Förstår att du önskar att dina barn haft mormor och morfar som älskade och skämde bort dem med uppmärksamhet och kärlek. Har du ingen kontakt med dina föräldrar nu? 

Jag har erfarenhet av mina egna föräldrar, de var inte så kärleksfulla mot oss barn om man ska uttrycka det försiktigt. Men de var helt fantastiska morföräldrar.

Vi har konstant men nu har det gått en vecka sedan jag hörde att de valde syrran igen o jag har inte pratat med dem. Blir så ledsen o det ger sådan ångest. Lite som att stå som liten på skolgården o bli så bortvald man kan 
  • Anonym (all min kärlek)

Därför har vi bara ett barn.

• Anonym (Sista plats)

Jag är inte heller min mammas favorit. Jag tror att hon har svårt att förstå sig på mig och mina livsval (som avviker jämfört med min släkt i stort). Vi är helt enkelt en sämre personlighetsmatch och kanske livsstilsmatch jämfört med mina syskon.

För mig är det inte en lika stor sorg som vad jag läser in i ditt inlägg längre. Jag har ansträngt mig mycket för att bygga nära relationer utanför min familj som vuxen, och det har varit läkande även om det inte alltid varit självklart och lätt.

Har du andra personer i ditt liv som du kan luta dig mot när du behöver? Ta hand om dig!

• OlgaElvira
    Anonym (Li) skrev 2024-03-05 19:32:33 följande:
    Vi har konstant men nu har det gått en vecka sedan jag hörde att de valde syrran igen o jag har inte pratat med dem. Blir så ledsen o det ger sådan ångest. Lite som att stå som liten på skolgården o bli så bortvald man kan 

Så jobbigt och smärtsamt för dig. Vad kan du göra? Har du frågat dem varför? Vet de om att du önskar att dina barn ska få positiva och kärleksfulla minnen av sina morföräldrar? Vet du hur din syster ser ser på relationen med sina föräldrar? 

Du kan ta dina föräldrars beteende som en förebild om hur man inte ska vara som förälder och se till att dina så småningom vuxna barn och dina barnbarn får en nära och kärleksfull kontakt med dig. Lycka till

• Anonym (Li)
    OlgaElvira skrev 2024-03-06 06:37:17 följande:

Så jobbigt och smärtsamt för dig. Vad kan du göra? Har du frågat dem varför? Vet de om att du önskar att dina barn ska få positiva och kärleksfulla minnen av sina morföräldrar? Vet du hur din syster ser ser på relationen med sina föräldrar? 

Du kan ta dina föräldrars beteende som en förebild om hur man inte ska vara som förälder och se till att dina så småningom vuxna barn och dina barnbarn får en nära och kärleksfull kontakt med dig. Lycka tillja

Min syster o pappa har alltid hållit ihop. Några sommarar när jag inte blivit bjuden har jag ringt pappa o varit arg o ledsen. Då har han satt på högtalartelefonnen inför .in syster o sedan har jag fått ett elakt sms av henne om hur dum jag är. Det tycker inte att det är såhär o det är väl det som gör så ont.

Andra relationer jag har i livet är jag så rätt att förlora . Jag är rädd för att säga nej o tappa dem. 

Svar på tråden Gör så ont föräldrar