Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Pappan till barnet ber mig göra abort.

Du kanske borde prata med någon om du redan har sådana humörsvängningar p g a gravidhormoner.

• Tow2Mater
    genovamii skrev 2024-03-06 23:34:07 följande:
    Det är inte bara gravid hormoner, jag var medicinerad för adhd och gick på hög dos som jag tvär slutade med direkt jag plussade, också sömnmediciner som jag tvär slutade med, och slutade röka cigaretter på det. Men självklart är det ingen bortförklaring, utan mer en förklaring till varför jag senaste veckorna mått som jag har gjort, detta har inte pågått än längre tid utan nu pratar vi om några få veckor ca 2 veckor jag kan ha varit svajig i humöret. SÅ jag tror det är en blandaning av hormoner från graviditeten och att jag tvär slutat med medicinerna. 
    ännu större behov av stöd av vården som det låter. Hoppas det går bra för dig....
  • Tow2Mater
    genovamii skrev 2024-03-08 09:33:50 följande:

Jag förstår inte vad dy menar med ännu större behov av stöd av vården? 

Jag känner inte att jag är speciellt "konstig" haha, jag har en fullt fungerande vardag, jobbar och klarar av allting hur bra som helst, bara att det är mer komplicerat och ansträngande utan medicin men det är ingen anledning för min "pojkvän" att lämna mig, dem anledningarna anser jag var väldigt svaga och ingen anledning direkt 

Jag menar att om det inte bara handlar om humörsvängningar p g a gravidhormoner, utan även handlar om att du slutat tvärt med iallafall minst tre mediciner (ADHD och sömnmediciner) och även slutat tvärt att röka, låter det for mig som du kan behöva stöd.

Planerar man barn brukar man ju normalt trappa ner på mediciner och cigg redan under planeringsfasen. Att sluta tvärt du plussat låter osäkert då du inte vet hur du påverkas (tydligen iallafall med än storre humorsvängningar), återfallsrisker, etc.
Svar på tråden Pappan till barnet ber mig göra abort.