Inlägg från: Anonym (Nja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nja)

37 ungt?

Nej, det är inte ungt, men om de är 57 så är du förstås ung för dem. Fast de låter lite nedlåtande mot dig.

• Anonym (Nja)
    Minislisa skrev 2024-03-06 21:32:02 följande:
    Tack för svar. Ja den person som är mest på mig om att jag är "så ung" är ca 50. Så självklart är jag yngre. Men skulle väl ändå kalla mig vuxen för det. 

Ett exempel. Jag berättade om att jag sagt ifrån till en annan kollega ang en "konflikt" i arbetsgruppen. Svaret från denna "du är så ung"- person var "Men jag blir så stolt över dig att du lärt dig att säga ifrån, man lär sig mer ju äldre man blir". Saken är den att jag aldrig ansett att jag haft svårt för att säga ifrån eller prata för mig ang ev konflikter tidigare, varken hemma eller på arbetet. Denna "du är så ung"- kollega vet även att jag har sagt satt gränser förut på denna arbetsplats. Har tidigare även arbetat som arbetsledare på en annan arbetsplats och har då varit tvungen att kunna hantera "svåra samtal".
    Känner mig förvirrad av denne persons påståenden om min unga ålder haha... :D Hon får mig lite "ur gängorna" med dessa "du är ju såå ung"- kommentarer inlindade i "välmening" :D 

Tack igen, uppskattar input. 
    Ja, jag hade inte heller gillar det. Inte så mycket om åldern, utan mer "jag är så stolt-kommentaren". Det är ju verkligen nedlåtande. De verkar ha bestämt sig för att du är på ett visst sätt. Taskigt av dem. Känner igen den typen av kommentarerna.
  • Anonym (Nja)
    Minislisa skrev 2024-03-06 21:44:26 följande:
    Tack! Uppskattar ditt svar så mycket. Känner mig förvirrad av det hela. 
    Förstår det. Det är svårt att veta hur man ska reagera när de förolämpar dig på ett "snällt" sätt. OBS, det är så jag tolkar det. Kanske är de snälla. Tycker bara att det låter mer förminskande än snällt. Stå på dig tycker jag!
Svar på tråden 37 ungt?