Inlägg från: Anonym (Skumt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skumt)

37 ungt?

Hej!
    Jobbar också inom vård och omsorg och har upplevt samma. Är i din ålder och anser mig verkligen inte vara särskilt ung. Vi är ju synnerligen vuxna kvinnor med både livs- och arbetslivserfarenhet. De som uttryckt sig såhär till mig har varit 10+ år äldre och jag har också känt att det varit ett sätt att sätta sig över lite. Det finns  inget i vår ålder som gör vi skulle vara sämre på jobbet, t.o.m. upplevt tvärtom, att jag varit mer uppskattad och kompetent än en del med 20 års erfarenhet. Hade jag varit 25 hade jag förstått man anses ung, men inte förstått behovet av att påpeka det.
    Vet heller inte riktigt hur man markerar i såna här sammanhang, det är ju väldigt subtilt det händer och ibland tror jag det handlar mer om deras känsla inför deras egen ålder än min. Kommer ju alltid vara yngre än dem dessutom hur gammal jag än blir. 

Vill tillägga jag även märkt detta med nån vän som bara är några år äldre. ?I din ålder tänkte jag också så men jag har lärt mig nu?. Tror det finns ett behov av att känna sig mer mogen och vis typ. Sen att personen helt saknar omdöme i mycket för sin ålder kanske är hela bakgrunden till beteendet. 

Svar på tråden 37 ungt?