• Anonym (Elvira)

Folk vill verkligen vara elaka

När jag va 19 år fick jag alltid Höra att jag va 14, jag hatade det. När jag va 25 fick jag alltid höra att jag va 19 år? nu som 30 åring tror folk att jag är 35, trots att jag bara är 152 cm och väldigt smal ? har dessutom babyface ljus röst, ungdomlig klädsel, lite små omogen fortfarande? känner mig less, känns som folk vill vara elaka?. kan omöjligt åldrats 10 år på bara 5 år? när jag dessutom levt hälsosamt . Känner ett stort agg emot mänskligheten. Alltid fått höra att jag är smal utan former och ser ut som ett barn, medans nu gäller de inte helt plötsligt???

• Svar på tråden Folk vill verkligen vara elaka
  • Anonym (Nja)

Om du får höra från flera olika att du ser äldre ut än du är så försöker de inte jävlas, du SER äldre ut och behöver inse att man inte kan ta med sig ett yngre utseende hela livet.

• Anonym (M)

Tror faktiskt inte att folk vill vara elaka, kan ju vara så att du ser äldre ut. 5 års skillnad är ju inte så farligt och du är ju i 30-års åldern. 

• Anonym (Gymrumpan)

Ja, det är vanligt att folk vill trycka ner andra. De vill dock inte att andra säger samma till dom.

• Lynx123

Strunta i vad folk säger. Så du ser några år äldre ut än vad du är? So what? Visst, det är inte särskilt juste att påpeka det men det säger mer om dem än om dig. 

• Anonym (Elvira)
    Lynx123 skrev 2024-03-08 10:09:59 följande:

Strunta i vad folk säger. Så du ser några år äldre ut än vad du är? So what? Visst, det är inte särskilt juste att påpeka det men det säger mer om dem än om dig. 

Alla män tror att jag är 19-20 år fortfarande, de är kvinnor som alltid säger äldre. Så tror det handlar om att kvinnor har nåt emot mig för att jag utstrålar osäkerhet 
  • Anonym (Vad är det för personer?)

Vilka är det som säger så till dig?
    Dina vänner? låter inte som snälla vänner.
    Släktingar?

Hur känner du dessa personer som säger så och menar du att det är flera stycken? ett par eller många?

Låter inte vänligt så det är ju inga trevliga personer du umgås med. 
    Varför pratar ni om utseenden när det inte är på ett trevligt sätt?
    Om du kan säg till dom att du inte vill höra om utseenden.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Gymrumpan)
    Anonym (Gg) skrev 2024-03-08 12:21:06 följande:
    Ofta attackerar kvinnor andra kvinnor igenom att utmärka hur de ser ut eller klär sig. Oftast verkar det vara för att andra tycker hon är vacker!

Försök att lära dig hur man ska hantera det! och låt det inte påverka din egen självbild.
    De attackerar män också. Och frågar män hur de ser ut i de kläderna. "Kan jag ha det här?" I nästa ögonblick säger de att utseendet inte är det viktigaste. Och så passar de på att klanka ner lite på mannens kropp.
  • Anonym (Gymrumpan)
    Anonym (Gg) skrev 2024-03-08 12:28:39 följande:
    Det är inte ett dugg synd om dig som bara vill prata om din egen lilla håla hela tiden. Stick!
    Jag tycker det är synd om mig och andra män som drabbas av den här typen av kvinnor.
  • Anonym (Gymrumpan)
    Anonym (Gg) skrev 2024-03-08 12:31:26 följande:
    Jag tycker synd om TS, för hon har ett problem och du går in och börjar prata om dig själv i alla trådstarter. 
    Ja, det är synd om TS som också drabbats av såna som inte kan hålla käften.
Svar på tråden Folk vill verkligen vara elaka