Inlägg från: Goneril |Visa alla inlägg
  • Goneril

Hur skyddar man sig från kronofogden

TS, om du redan har sådana katastroftankar, är det då en bra idé att flytta ihop? Vad vet du egentligen om hans ekonomi? Ja, så är det, det som finns i hemmet kan åka med vid en utmätning om det inte finns klara bevis på att möblerna är dina. Ofta är det ju svårt att bevisa sådana här saker, man sparar inte kvitton i evigheter. Å andra sidan, begagnade prylar brukar inte åsättas så stort värde vi en utmätning så det är väl inte säkert att de åker med.  Detta är ju inte kärnoroblemet här, utan att du känner dig så osäker på din blivande partners ekonomi, jag skulle backa.

• Goneril

De som svarar här lever inte i samma universum som TS. Vi har själva koll på vår ekonomi och har partners som också har det. Det ser man ju på livsstilen. Att TS får det som i hennes tycke är konstiga svar är helt enkelt fenomenet: Som man ropar i skogen får man svar. Det är frågor som ska föreställa hypotetiska, men TS frågar förstås av en anledning. Flera ropar "särbo", nej inte ens det skulle jag fundera på. Även med en särbo delar man liv, resor, middagar och så vidare och då vill man ha någon som spelar i ens egen ekonomiska liga.                                                                                                                                                                       Om TS vill besvära sig ned att googla finns det hur många svar som helst på nätet; Lawline till exempel har haft exakt denna fråga uppe. Det handlar om kontoutdrag, kvitton och att förvara prylar på annan plats än i bostaden. Lawline är gratis men vill man ha snabbt svar kostar det något. Hoppas detta var till någon hjälp; dock vidhåller jag det jag tidigare sagt och det många andra i tråden säger: Vad i allsin dar ska TS med den här snubben till när hon får så dåliga vibbar? Dålig ekonomi förstör livet, ständig oro och begränsningar. 

Svar på tråden Hur skyddar man sig från kronofogden