• Anonym (Spock)

Spock-vibbar efter botox. Vad göra?

Jag är nästan 50 år och har gjort botox kanske 5 ggr (en gång per år). Det vanliga är att jag gjort argeynkan men ett par ggr testade jag även att lyfta ögonbrynen vilket gav noll skillnad. Hur som helst, för en vecka sen tänkte jag att det kunde vara dags igen. Hittade en skönhetssalong som låg bra till och hade bra betyg som jag bokade. 

Hon tyckte jag skulle göra argrynkan men även sätta botox högt upp i pannan för att släta ut den. Jag frågade specifikt om det skulle tynga ner mina ögonbryn eftersom jag har tunga ögonlock och använder pannan för att lyfta dom vilket hon sa inte skulle vara några problem. 

Efter botoxen kändes pannan rätt tung och efter nån dag inser jag att jag inte längre kan lyfta inre delen av mina ögonbryn och man kan i princip se ett slätt V-omtåde ner från övre pannan ner till argrynkan. Det ser fantastiskt fult ut och nu en vecka senare går jag runt och tänker på att inte försöka lyfta ögonbrynen för jag ser inte klok ut då. 

Jag har återbesök efter två veckor dvs om 5 dagar och jag vill veta om man vanligtvis gör nåt åt sånt här. Min misstanke är att hon satt för mycket botox i argrynkan och jag är inte supersugen på att ge henne en chans att ge mig ett ännu konstigare utseende.

Så vad säger ni med erfarenhet? Ska man ev. låta henne sätta nålen i mig igen eller ska man hålla henne långt borta från min panna och bara vänta till botoxen går ur naturligt?

• Svar på tråden Spock-vibbar efter botox. Vad göra?
  • Anonym (Sofia)

Sluta med sånt där öht. Alla åldras o botox är inte bra 

• Anonym (Man)
    Anonym (Sofia) skrev 2024-03-09 11:19:34 följande:

Sluta med sånt där öht. Alla åldras o botox är inte bra 

Håller med. Forskning har dessutom också visat att folk med botox blir sämre på att känna av andras känslor. Genom att man blir stel i ansiktet så fungerar spegelneuronerna inte som de ska och man blir mer känslokall, utöver att man också ser mer kall ut.
Svar på tråden Spock-vibbar efter botox. Vad göra?