Inlägg från: Anonym (Malin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malin)

Mörkt liv

Äter du nyttigt?

För det ändrade allt för mig. Plötsligt hade jag inte magsmärtor mer. Ingen migrän. Ingen depression. Upptäckte en inneboende glädje trots att jag är fattig. 

Jag slutade frossa i socker. Från att ha varit sockerberoende söutade jag med det. Och det förändrade livet. 

Prova det, för socker gjorde mig deppig, trött och jag fick faktiskt ont i kroppen av det.

Sen har jag läst om folk som blivit mycket bättre i sin reumatism och firomyalgi av att helt sluta med socker. 

Annars tycker jag att utmaningar gör livet bättre. Svs utmana dig själv. Bli en bättre version genom att sätta upp mål. T.ex antal.böcker att sa, filmer att se, träning, promenader/vecka, människor att prata med, laga nya recept, skriva något, skapa något.

• Anonym (Malin)
    Anonym (Liv) skrev 2024-03-09 22:34:53 följande:
    Jo, jag skrev att jag har ätstörningar. Så nyttigt äter jag väl inte. Jag äter för mycket socker, har för dåliga rutiner osv.
    Men jag håller med, jag förstår att det påverkar mitt mående och jag bör äta nyttigt och rätt. 

utmaningar kan väl vara bra, men inte när man misslyckas med dem.
    Varje gång jag tar mig vatten över huvudet sjunker jag djupare. En "lagom" utmaning som man klarar av gör livet bättre, men inte om man inte klarar av utmaningen.

Jag skriver berättelser ibland. Jag sjunger mycket... har funderat på att kanske köpa en gitarr någon gång....
    Men annars är det väl att jag är socialt isolerad som drar ner mycket glädje i mitt liv. :(
    Det är svårt att hitta vänner. 
    Köp en gitarr NU. 
    Finns relativt billiga på nätet. 
    Kolla på youtube på tutorials om hur man spelar. Finns massor!

Angående utmaningar så ska du inte känna att du misslyckas. Det finns inget som heter misslyckas.  Börja läs en bok och om det tar 1 år - fine! 
    Glöm ordet misslyckas. Du väljer själv om du ska känna att du misslyckas och känna dig dålig.
    Jag misslyckas jämt med saker tex läsutmaningar men jag bryr mig inte för jag gör andra saker bra. 
    Jag brukar tänka som så att om jag gjort något trots att det är jobigt så är jag nöjd med mig själv.

Och jämför dig inte med andra. Alla bekämpar fajter som andra inte ser.
Svar på tråden Mörkt liv