vad gör jag nu??? (strul med add i skolan)
hej, jag är en tjej på 18 år som går 2an på gymnasiet och nyss blivit urskriven från bup men ännu inte inskriven i vup. jag har ingen psykolog att kontakta, ingen vårdkontakt, ingenting eller ingen alls jag kan fråga angående min diagnos och mina besvärnär jag läser trådar här är rekommendationen oftast att ta kontakt med någon, men vem ska jag kontakta?
jag orkar inte vara i skolan, men jag får toppen betyg så ingen lärare bryr sig. jag hänger inte med längre och jag känner mig sönderstressad. har i princip tappat alla vänner (de jag trodde va vänner) och har ingen att prata med.
tror jag håller på att bli helt utbränd snart, var jag än är så blir jag påminnd om skolarbete jag måste göra men inte har kontroll över. i skolan kan jag inte arbeta trots att jag sitter och försöker lyssna på lektionen, allt ljud och intryck ger mig huvudvärk och jag klarar inte av att existera i miljön. när jag är hemma blir jag påminnd och sönderstressad av att jag måste jobba ikapp det jag inte gjorde i skolan SAMT göra de uppgifter som är menade att göra hemifrån (tex träningsdagboken i idrotte jag inte ens klarar av att börja på)
min skola vägrar ju fatta att all min pyttelilla energi jag har går åt till att jag ska ens klara av att vara i skolan och lyssna på lärarna och alla elever, hur mycket jag än förklarar att när jag är hemma däckar jag och inte orkar ens leva så fattar de inte och tar mig inte på allvar. de enda gångerna jag pratat om svårigeter i att orka med kurser så har jag fått svaret att jag ska byta kurs, som om det kommer hjälpa med något (spoiler det hjälper inte ett piss)
VARFÖR kan jag inte bara klara av att vara i skolan och få saker gjort, är så satans trött på att konstant behöva förklara mig själv och försvara mina svårigheter för att lärarna inte ska kalla mig lat eller ge mig underkänt. ibland önskar jag nästan att jag hade fått underkänt så de kunde ta mig på allvar
det gick bra i ettan, men nu faller allt isär igen som det gjorde under hela min grundkoleperiod, den stora skillnaden nu dock är att jag är för duktig och smart för att få hjälp
förlåt för rörigt inlägg, svarar gärna på frågor om det va otydligt (: