• Anonym (Driftsliv)

Män som vill ha sex bör skaffa flickvän

Många kvinnor vill bara ha sex när de är i ett förhållande. Men jag har bekanta som har flickvän och det blir inte mycket action där. Man kan läsa i många trådar här att sambon inte vill. ÄR det verkligen det bästa för en man som vill ha sex, att bli tillsammans med en kvinna?

• Svar på tråden Män som vill ha sex bör skaffa flickvän
  • Pixxel

Att skaffa flickvän är ju inte så enkelt det heller.

• Anonym (Tjej)

Men ofta vill man ju inte ha sex JÄMT 

• cleoeme

Ingen vill ha sex hela tiden. Och du kan ju inte gå in i ett förhållande med idén om att du alltid kommer få ha sex, du är i ett förhållande med en helt egen individ och kan således inte avgöra själv när ni ska ha sex. Jag är kvinna och ligger hela tiden, när jag än vill så kan jag få sex. Jag är singel.
    Det är väl inte så svårt att göra en tjej sugen på att ligga? Du får anstränga dig lite (eller mycket).

• Anonym (?)

Med en sådan inställning är väl en flaska Baby-olja en bättre lösning?

• Anonym (Tvillingmorsan)

Går man in i ett förhållande bara för att få ha sex, lär det inte hålla. Oavsett hur mycket eller lite sex man har.

Ett förhållande har man väl av andra skäl också? Djupare känslor, sällskap, hitta på saker ihop, prata om allt mellan himmel och jord, samt att man eventuellt vill dela livet tillsammans?

Jag säger inte att sex är oviktigt. Men är sex det enda viktiga, bör man försöka hitta kk i stället.

Många kvinnor vill ligga. Blir det sällan åka av i en relation, kanske det beror på något?

En hel del kvinnor kan även tänka sig sex utanför seriösa relationer. Långt ifrån alla, men det är ju inget ovanligt. Dock är det väl oftast en liten klick män som dessa kvinnor intresserar sig för. Inte det stora flertalet. De kan få till det ibland, men inte så ofta. 

• Anonym (Gift)

Om man vill ha sex är det mycket bättre att gifta sig, att dessutom skaffa sig en flickvän krånglar bara till det och risken finns att man tappar fokus på sin fru.

• Anonym (Luttrad)
    Anonym (Driftsliv) skrev 2024-03-11 16:09:46 följande:
    Män som vill ha sex bör skaffa flickvän

Många kvinnor vill bara ha sex när de är i ett förhållande. Men jag har bekanta som har flickvän och det blir inte mycket action där. Man kan läsa i många trådar här att sambon inte vill. ÄR det verkligen det bästa för en man som vill ha sex, att bli tillsammans med en kvinna?

Ja, men undvik att flytta ihop med henne.
  • Anonym (Sugen hela tiden)

Varför?
    Man får ju ligga mycket mer som singel

• Anonym (F)

Det beror på hur bra du är på relationer. Bidrar du i förhållandet och ni har en stabil och kärleksfull relation där båda har samma syn på sex så är det ett jättebra sätt att få sin sexlust mättad. Ett dåligt förhållande är dock den största lustdödaren. 
    Jag är gift sedan mer än 10 år tillbaka och min man får precis så mycket sex han vill. Av den anledningen att vi har ett bra förhållande där båda bidrar. Jag behöver inte vara totalt slutkörd eller gnälla över att jag måste dra största lasset, att han aldrig lämnar/hämtar på förskolan, packar deras väskor eller funderar över vad sjutton vi ska äta till middag. Vi visar varandra respekt, finns där för varandra och är lyhörda för varandras önskemål. Utöver det har vi väldigt lika "kärleksspråk". Att min man får precis så mycket sex han vill har alltså inget att göra med att jag "alltid ställer upp" utan att han alltid får mig sugen när han vill.

• Anonym (Luttrad)

Män som vill ha mycket sex borde försöka bli bögar.

• cleoeme
    Anonym (Luttrad) skrev 2024-03-12 10:58:13 följande:

Män som vill ha mycket sex borde försöka bli bögar.

Då kan alla män som inte lyckas få omkull en kvinna ligga med varann. Perfekt, nu är problemet löst.
    Hål som hål, tänker jag. Eftersom de flesta män ändå är så intresserade av analsex med kvinnor.
Svar på tråden Män som vill ha sex bör skaffa flickvän