• Autofav

    Sexig vid utgång

    Hej första inlägget!

    Vet inte hur jag ska förhålla mig så behöver hjälp!

    Jag och min sambo har varit tsm i 9 år, har tvillingar 4 år.

    Min fråga eller de jag vill ha andras åsikt om är...

    När min sambo ska ut med sina väninnor rakar hon alltid sig där nere och ska klä sig väldigt sexigt.. 

    Förstår inte varför hon ska raka sig? De är något hon gör om vi har bestämt en datenight med varandra eller likande..

    Och varför klä sig sexigt? Förstår att man klär upp sig och vill känna sig fin, fine med de. Men när sexigaste underkläderna ska på, väldigt utmanande klänning som man ser igenom om ljuset är rätt förstår jag inte.  

    Det är svårt att ta upp det med henne för hon blir väldigt defensiv. Sen visst ska hon få klä sig hur hon vill men varför klä sig så sexigt och raka underlivet??!

  • Svar på tråden Sexig vid utgång
  • Anonym (3000)
    Anonym (Snark) skrev 2024-03-12 14:26:27 följande:

    Fast vad är det som stör dig egentligen? Jag vill också känna mig sexig och gillar att få uppskattande blickar när jag går ut, även om jag inte skulle drömma om att ligga med någon annan än min pojkvän. 

    När man går ut, speciellt om man inte är 20 längre, kan det fungera som en liten boost i självförtroendet och man får lov att känna sig sexig och lite fri med tjejkompisarna, en annan kontext än sambo och morsa. Låt henne få det utan att du ska styra över hur hon ser ut. 

    Det kan ju också vara så att tjejerna gå på toaletten tillsammans och att de hade kollat snett eller ifrågasatt om hon inte var "prydlig" undertill, eller att hon inte vill uppfattas som tråkig och nedgången bara för att hon har små barn hemma. Jag vet att jag hade fått pikar av mina tjejkompisar om jag hade gått ut i mormorstrosor och med stor buske i alla fall. 


    En man som går ut vill också känna sig sexig och få uppskattande blickar. Det boostar hans självförtroende och han känner sig sexig och lite fri med killkompisarna. Låt honom få det.
  • Anonym (3000)
    Anonym skrev 2024-03-12 14:39:26 följande:
    Det har jag svårt att tro.
    Kan bero på att jag är äldre än de flesta här i forumet.
    Du höll med TS som är man.
  • Anonym
    Anonym (3000) skrev 2024-03-12 14:41:17 följande:
    Du höll med TS som är man.
    Jaha, och?
    Jag säger min åsikt.

    Har du problem med det?
  • Anonym (3000)
    Anonym skrev 2024-03-12 14:43:17 följande:
    Jaha, och?
    Jag säger min åsikt.

    Har du problem med det?
    Nej, men tror att andra kvinnor har det.
  • Anonym
    Anonym (3000) skrev 2024-03-12 14:44:05 följande:
    Nej, men tror att andra kvinnor har det.
    Då får de väl ha det, det spelar mig ingen roll.
    Varför har du då hakat upp dig på mig?
  • beli
    Anonym (3000) skrev 2024-03-12 14:44:05 följande:
    Nej, men tror att andra kvinnor har det.
    Nej, jag är kvinna och tycker också det låter lite suspekt. I och för sig finns det ju folk till allt - nån skrev ju också här i tråden att hennes kompisar minsann skulle pika henne för att hon inte sett till att raka underlivet inför en utekväll - men i MIN värld skulle det vara nåt konstigt att raka sig och klä sig nästan genomskinligt när man lämnar mannen hemma och går ut med kompisarna.
  • Anonym (Snark)
    Anonym (3000) skrev 2024-03-12 14:39:50 följande:
    En man som går ut vill också känna sig sexig och få uppskattande blickar. Det boostar hans självförtroende och han känner sig sexig och lite fri med killkompisarna. Låt honom få det.
    I och med att vi har fullt förtroende för varandra i vårt förhållande så har jag givetvis inte några problem med att min respektive klär sig snyggt/sexigt och luktar gott när han är med sina polare. Jag tycker att det är en del av grejen när man går ut.

    Jag misstänker att det inte är att TS tjej klär sig utmanande som är problemet, utan att han inte litar på henne eller känner sig osäker på om han räcker till för henne. Men då är det ju där de får börja nysta, inte i hennes klädval. 

    Vill hon ha ett sidoligg kan jag lova att hon hittar det oavsett om hon rakat fittan eller klätt upp sig.
  • Autofav

    Tänka som en man? Ja jag är en man.. 
    Finns det antingen mormors trosor och urblekta kläder eller väldigt avslöjande och sexiga kläder?

    Jag har INGET emot att hon klärupp sig, ser fin ut och luktar gott. Men förstår inte varför man ska klä sig extremt sexigt. Med nästan genomskinlig klänning och bh. 

    Det borde ju vara att man vill ha en viss sorts uppmärksamhet? Och förstår inte varför man vill ha den uppmärksamheten av främlingar på krogen?

  • Anonym (Man och make)
    Anonym (Tjej) skrev 2024-03-12 13:50:40 följande:

    Men seriöst? Hon vill Känna sig fin o sexig. Det gör man inte med en buske o urtvättade mormorstrosor. Fast att de inte syns!!!
    Sluta tänka som en sån typisk man


    Jag är är man och håller med dig helt och hållet. 

    Klart hon ska få göra sig fin som hon vill när hon känner för det. Bejaka det! 

    / Man - som ser fram emot när min fru kommer hem efter en kväll när hon haft trevligt.
  • Core

    Jag vet inte vad du själv har för rutiner, men ska jag ut brukar jag raka mig under armarna/ trimma den kroppsbehåring jag anser behöver det, trimma skägget, lägga ned extra tid på frisyren etc utan att för den sakens skull vara ute efter någon annan. 


    Visst finns det män och säkert kvinnor som bara drar på sig samma skit man har resten av veckan, och kammar igenom håret, men gillar man att ta sig något gott att dricka och pimpa upp sig gör man en totalgenomgång 

Svar på tråden Sexig vid utgång