Skicka barn som spytt till skolan
Barnet är piggt och spydde troligt av att ha ätit för mycket godis kvällen innan. Är det okej att skicka till skolan då?
Barnet är piggt och spydde troligt av att ha ätit för mycket godis kvällen innan. Är det okej att skicka till skolan då?
Hur stor är risken för smitta om barnet inte spyr igen enligt er erfarenhet? Den andra föräldern tvingade iväg barnet till skolan, så jag kan inte göra något åt det.
Mitt ena barn har alltid haft känslig mage
Feber över 38.5 då kräktes hin
För mycket godis då kräktes hon
Bilresor hon kräktes
osv osv
Med henne har jag gått på allmäntillstånd och vad jag vet om vad hon haft för sig/ätit
Sen upplever jag att kräk från magsjuka har en särskild doft och hittills har jag ej haft fel
Vare sig hemma eller på jobbet, samma med diarré
Jag skickar vanligtvis ena barnet till skolan, trots kräkning, men då har hon medicinska problem att kräkning är att vänta. Skulle definitivt inte tycka att "ätit för mycket godis" är en tillräcklig anledning för kräkning.
Spontant tänker jag att ni behöver ha ett allvarligt snack, du och föräldern som tyckte detta var okej. För människor kräks vanligtvis inte för småsaker. Och som andra påpekat så är det taskigt mot andra.
Nej, hade inte skickat barnet till skolan
Nej
Hur stor är risken för smitta om barnet inte spyr igen enligt er erfarenhet? Den andra föräldern tvingade iväg barnet till skolan, så jag kan inte göra något åt det.
48h hemma efter sista kräkning brukar gälla.
Värre mer förkylning tycker jag. blir galen över alla förkylningar
Problem uppstår - Vem äger problemet? = Jag.
Jag tar alltså ansvar för problemet, inte, om det vill sig illa, hundratals andra.
Nix. Ingen skola i det läget. Hela min familj fick den jävligaste magsjukan vi varit med om efter att en förälder resonerat så.