Vadskamanheta8 skrev 2024-03-14 10:47:57 följande:
Tack för svar!
Så jag antar att jag har förlorat mitt sgi eftersom jag var tjänstledig i 4 månader. Gör dem ingen egen bedömning trots att jag har varit anställd där i flera år med regelbunden heltid?
Tycker du jag ska jobba tre dagar i v och plugga samtidigt på heltid eller bara plugga? Vilket alternativ blir bäst när jag väl får barn? Plugget är på ca två år men man kanske blir gravid där emellan..
Det ser så ut. Men jag är ingen expert i frågan heller :/. Kanske slå en signal till FK under dagen?
när du väl får barn är det bäst att jobba heltid om den möjligheten finns. Det är svårt att ta hand om en liten och ännu svårare att kombinera det med studier. Jag har flera gånger känt att jag tagit mig vatten över huvudet :/. Plugget kan du börja med när förskola är på tal.
om dom möjligheterna inte finns skulle jag nog säga att jobba och kombinera det med studier är det bästa alternativet om du tror att du kan bli gravid inom dessa två år. Om du har förlorat din SGI behöver du få upp den igen till föräldraledigheten, inte samla på dig massa studielån.