Lämna min fru för chansen att få ett barn?
Ja, klarar du inte att leva ett liv utan en egen familj så måste du ju lämna och hitta någon annan att bilda familj med. Det måste ju din fru kunna forstå.
Ja, klarar du inte att leva ett liv utan en egen familj så måste du ju lämna och hitta någon annan att bilda familj med. Det måste ju din fru kunna forstå.
Jag har varit i samma sits, även om jag inte är 100 procent säker att "felet" var i min fru. Det kan också ha varit i mig. Eller en kombination av oss. Hursomhelst: vi fick inte barn ihop. Vi var inte jätteunga när vi träffades och hade inte många "spelbara" år.
Vi resonerade i alla fall som så att vi vet inte om vi någonsin kommer att få barn - vare sig tillsammans eller var för sig - men vi vet att vi har och älskar varandra. Jag kan inte föreställa mig att lämna kvinnan jag älskar och valt att leva med. Att få barn är aldrig en garanti. Vi har fått så mycket annat. Vi har istället ett par syskonbarn som står oss väldigt nära.
Jag förstår inte hur man kan lämna sin livskamrat för något som ändå kanske aldrig blir. Då tror jag att det är något annat som felar, egentligen. I nöd och lust, heter det. Att vi inte fick barn var vår nöd, men oj så mycket lust vi också fått.
Det är ett osannolikt scenario att någon annan ung kvinna känner att hon vill skaffa barn med någon som (så vitt jag förstår) närmar sig 50-strecket.
Du kanske ska fundera om du inte befinner dig i en ålderskris?
Att du tidigare gjort kvinnor med barn, innebär inte att du kan göra det igen. Har man inte, inom sjukvården, fastställt var felet ligger?
Jag tycker att det är vidrigt att lämna sin älskade, för att få något båda vill ha.
Hon kanske skulle ha lämnat dig för några år sedan? Då hade hon kanske haft ett barn?
Ibland beror barnlöshet på att just dessa två individer inte kan få barn tillsammans, men har inga problem att få barn med någon annan.
Älska varandra i nöd och lust. I nöd lämnar du.
Men om ditt behov av att få ett barn är större än kärleken till din fru, så lämna. Men du kommer inte att framstå som en trevlig person i det läget.
Din fru har möjlighet att fortfarande få ett barn. Så skilj er fort, så att hon hinner försöka med någon annan.
Finns de som söker delat föräldraskap?
Leta reda på någon sådan och gör henne gravid så får ni en eller två ungar varannan vecka i alla fall.
Kan du fortsätta vara tillsammans med din fru.
Har så svårt att förstå detta. För mig kommer min flickvän före alla eventuella barn, eller andra personer som inte ens existerar. Men jag antar att vi alla är olika.