Lämna min fru för chansen att få ett barn?
Anonym (Tom) skrev 2024-03-15 21:41:14 följande:
Jag är 43 år.Nej jag räknar inte med att allt skulle vara fixat på en gång, men jag har aldrig haft större svårigheter med kvinnor och märker att det är några 30+ kvinnor på jobbet som är flirtiga. Är inte alls intresserad. Men det känns inte som tåget har gått för min del.
Tyvärr har hela barnlösheten skapat stor sorg mellan mig och min fru. Vi har fått begränsa vårt umgänge då hon inte klarar av att umgås med vänner som har familj lika ofta. Vi är inte så fysiska med varandra längre.. kampen gjorde oss inte starkare.. tvärt om så skapade det en massa sorg och oro. Jag var nära att mista henne i ett missfall som kunde ha slutat riktigt riktigt illa. Det skapade ett stort trauma.
Jag längtar efter kärlek och passion. Att få bilda familj med en kvinna som jag känner mig nära med..
Men jag känner plikttrohet att jag måste stanna med min fru. För annars är jag en riktig skitstövel.. Men jag orkar inte satsa på något som trasats sönder så mycket. Längtar efter ett lätt liv där kärleken flödar och hon vips hux flux blir gravid utan massa problem,
Och jag kanske aldrig får det. Men bör man försöka få det eller stanna? :(