• Anonym (Yeti)

Lämna min fru för chansen att få ett barn?

Det är ett osannolikt scenario att någon annan ung kvinna känner att hon vill skaffa barn med någon som (så vitt jag förstår) närmar sig 50-strecket. 

Du kanske ska fundera om du inte befinner dig i en ålderskris?

• Anonym (Yeti)
    Anonym (Zxcv) skrev 2024-03-16 14:39:02 följande:
    Men det är väl ändå inte så unikt? En bekant skilde sig och träffade en ny fru. Han är strax över 50 och nya frun är 32. Har en kollega som är 54, äldsta barnet har precis börjat F-klass. Frun är ca 10 år yngre. En annan kollega höll på med en massa IVF men fick ge upp, relationen dog och frun tog ut skilsmässa när han var strax över 40. Han hade nog ingen egentligen plan när han blev dumpad men träffade en ny, yngre kvinna som han fick två barn med.

I min värld så är det ett osannolikt scenario. Tycker inte man ska hymla över det. Jag vill inte att ts ska bli bitter när han väl skilt sig och det visar sig att ingen yngre kvinna vill ha honom. Visst finns det säkert vissa som har så. yngre kvinnor är ingenting som växer på träd direkt då dessa är hett byte för män i alla åldrar. (Och varför skulle hon egentligen välja en äldre när jämnåriga står på led?)

Jag förstår att barnlöshet kan kännas svårt.

• Anonym (Yeti)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-16 15:11:23 följande:
    Dessutom har ofruktsamhet hos äktenskapspartnern alltid varit en godtagbar anledning till skilsmässa, även i länder och religioner där man är restriktiv till att bevilja skilsmässa annars. Det är liksom inget konstigt att förvänta sig att ett äktenskap ska resultera i barn. 

Men här verkar många tycka, att det är mer OK att skilja sig av andra anledningar än just denna, uppenbara? Familjeliv är alltid omvända världen.
    Tycker det är ett legitimt skäl till skilsmässa. Tror inte att han får det han vill ha i slutändan ändå. Det verkar vara ett föremål för förvåning bland många äldre herrar för att sen utkristallisera sig till bitterhet över det motsatta könet. Tycker ts ska vara realistisk.
  • Anonym (Yeti)
    Tow2Mater skrev 2024-03-16 15:49:07 följande:
    Inte alls osannolikt!
    Jodå, det är önsketänkande.
  • Anonym (Yeti)
    Lönnsirap skrev 2024-03-16 18:43:24 följande:
    Fast det är precis lika mycket önsketänkande att folk inte då och då separerar. Och att en människa ska fortsätta i ett förhållande där det inte blev som någon av parterna trodde.

Att tro att det ABSOLUT kommer bli barn är naivt, men att kalla det önsketänkande att försöka förstå skilja sig och sedan hitta en ny partner är det inte alltid. 

Man kan inte föreställa sig livet, och beställa varken kärlek, eller barn. Man vet liksom inte hur det blir. 

Precis som TS trodde att han skulle bli nöjd när hustrun hade svårt, precis likadant kan hustrun också ha andra tankar nu ett par år senare. 
    Inga förhållanden är förenat med garantier. Jag är däremot övertygad att chanserna för att ts lyckas hitta en yngre tjej som vill och kan få barn (under förutsättning att ts också kan) är minimala, risken är betydligt större att han utvecklar en aversion mot kvinnor. Jag är helt övertygad om detta.
  • Anonym (Yeti)
    Anonym (Vi) skrev 2024-03-16 20:11:47 följande:
    Men hallå Jag var 37 och 38 när jag blev gravid. Så klart män som längtar efter barn kan träffa en kvinna som också vill det. Det är rätt många kvinnor som får barn mellan 35-43 års ålder också.
    Allt är en chansning, undrar om ts tänker sig en 38-åring? skaffa barn gör man dessutom inte först när förhållandet har gått några år. Se dig omkring, inte ser man särskilt många par där ålderskillnaden är +10 år, så chanserna för ts är antagligen högre med att skaffa barn med en jämnårig. 
  • Anonym (Yeti)
    Anonym (Tom) skrev 2024-03-16 22:27:04 följande:
    Skulle säga att jag aldrig blivit så uppvaktad och flirtad med som när jag passerade 40. Av yngre kvinnor. Att vara en gift man på 43 med hög lön, se ok ut och ha sociala skills verkar vara vad många kvinnor på 30-35 spannet söker.

Så är inte orolig att inte hitta någon. Rädslan är snarare att inte hitta någon som jag blir kär i och kommer älska..

Hoppas att du inte utvecklar en aversion mot kvinnor generellt om det visar sig att du missuppfattat deras signaler. 

Det är den enda oron jag har. Verkar som att det finns krafter som av någon anledning vill förmedla att det är så enkelt och vanligt. Men det är det verkligen inte om du lyfter blicken och tittar dig omkring. De allra flesta människor söker sig till någon runt deras egen ålder.

• Anonym (Yeti)
    Anonym (Yeti) skrev 2024-03-16 23:09:02 följande:

Hoppas att du inte utvecklar en aversion mot kvinnor generellt om det visar sig att du missuppfattat deras signaler. 

Det är den enda oron jag har. Verkar som att det finns krafter som av någon anledning vill förmedla att det är så enkelt och vanligt. Men det är det verkligen inte om du lyfter blicken och tittar dig omkring. De allra flesta människor söker sig till någon runt deras egen ålder.

(Förutom en överhängande del av äldre män till yngre fertila kvinnor) vilket leder till att utbudet krymper av helt logiska skäl.
  • Anonym (Yeti)
    Anonym (Mano) skrev 2024-03-17 07:27:08 följande:

Yeti

Sluta att utgå ifrån att TS är en förlorare.

Varför tror du att jag tror att ts är en förlorare? Är en förlorare en äldre man som inte lyckas få ihop det med en yngre kvinna alltså? Så definierar inte jag en förlorare i alla fall.

Tycker ts ska vara realistisk, i en realistisk verklighet så vill kvinnor framförallt skaffa barn med jämnåriga, även om det finns undantag. Män i alla åldrar vill ha en ung kvinna vilket leder till att utbudet av naturliga skäl krymper markant. Vet inte varför så många vill måla upp en falsk verklighet, hur hjälper det ts?
  • Anonym (Yeti)
    Anonym (Mano) skrev 2024-03-17 15:45:33 följande:

Yeti
    En förlorare är en man utan barn, som accepterar det tillståndet när han kan göra något åt det. Så oerhört pinsamt med män som sätter sig i det facket.

Här har vi TS som vill mer och som vill åtgärda sina problem. Och så möts han av ständiga påhopp från medlemmar som skriver att han inte är bra nog och att han inte kommer att klara det.

Snacka om att John Lennon's ord om arbetarklass-mentalitet är träffande:
    "They hate if you are clever, but despise a fool."

Så stötande att du klassificerar människor som förlorare på det sättet.

Jag tycker inte det är hjälpsamt mot ts att uppmåla en falsk verklighet iom att bara säga att det är inga problem alls. Det är motsatsen till hjälpsamhet. Skulle jag själv starta en anonym tråd på nätet och fråga efter input så skulle jag för det första vilja ha input, inte bara medhållande svar som betraktar mig som ett offer. 

men det är ju jag det.

• Anonym (Yeti)
    Anonym (L) skrev 2024-03-18 14:50:15 följande:
    100%. Har sett flera trådar skrivna av kvinnor som vill lämna av samma skäl som ts. De blir sällan och aldrig bemötta på samma sätt, då är folk snarare förstående. 
    Jaså? Tycker folk generellt är förstående i tråden.
  • Anonym (Yeti)
    Anonym (L) skrev 2024-03-18 15:59:45 följande:
    Finns ju bevisligen flera som inte är det. 
    Skulle inte se annorlunda i en omvänd motsvarande tråd. Du kan ju inte påstå att folk inte har varit stöttande i den här tråden.
  • Anonym (Yeti)
    Anonym (inte för sent) skrev 2024-03-18 17:02:00 följande:
    Vissa har anklagat ts för att ljuga om sin ålder och vara gubbsjuk. Något liknande har jag inte sett i trådar där kvinnor skrivit om samma problem.
    Du kanske vill länka en sån tråd då.
  • Anonym (Yeti)
    Anonym (L) skrev 2024-03-18 17:25:03 följande:
    Jag säger inte att alla har varit negativa, många har varit stöttande, men jag har sett ett flertal negativa kommentarer där man kallat ts olika saker. Något liknande har jag inte sett i trådar skrivna av kvinnor och nej, be mig inte länka till någon, det är länge sedan jag har läst en sådan tråd och det finns ingen chans att jag kommer ihåg trådarnas namn. 
    Det är ju enklare att komma med påståenden utan uppbackning naturligtvis. Du kan ju göra en sökning om det är så vanligt förekommande.
  • Anonym (Yeti)
    Anonym (L) skrev 2024-03-19 11:20:13 följande:
    Svårt att hitta trådar som man läst för flera år sedan. Det borde du veta, om du nu använder familjeliv, att det inte är så lätt att hitta igen gamla trådar. Det tänker jag inte lägga ner tid på heller, att sitta och leta bland gamla trådar. Dessutom suger sök-funktionen här. Men du får ju välja själv vad du tror och inte tror på, det bryr jag mig inte ett dugg om. 
    Jag har läst att människor som kommer med påståenden utan uppbackning har väldigt håriga näsor. Finns forskning på det. Har debatterats på familjeliv förut, sånt där hår som är omöjligt att plocka bort, det väcker liksom rakt igenom näsan, hela vägen ut och in så perforerar näshåren hela skiten. Andra har försökt plocka bort dessa hår förut men får nu gå med ett Munskydd som döljer klabbet. Fruktansvärt tragiskt.
Svar på tråden Lämna min fru för chansen att få ett barn?