Vad tycker du som är kvinna om män som inte kan få
kvinnor?
kvinnor?
Men Kaffedraken vad ger sådana här trådar dig egentligen?
Vad spelar det för roll vad okända kvinnor här på FL anser?
Det påverkar ju inte dig på något sätt vad folk här tycker om män.
Det varken hjälper dig eller stjälper dig när det handlar om att hitta en kvinna.
Varför ältar du detta om vad andra har för åsikter när det inte påverkar ditt liv på
något sätt alls.
Vad ska du göra med folks svar? bara fortsätta älta om svaren som inte ger dig någonting mer än att du känner dig ännu mer nedstämd.
Du plågar ju bara dig själv med alla dessa frågor som inte ger någonting.
Du hör ju inte till dem ens. Du är inte oskuld och det var en kvinna som ville ha dig under pandemin men då vågade du inte. Så det stämmer inte ens. Att det är få som vill ha dig är en annan sak.
Jag håller med "Vad ska du göra med svaren?"
Det jag lagt märke till, Kaffedraken, är att du skapar liknande trådar men de går alla under samma tak. Jag har skrivit till dig innan, men inte fått svar. Det är som att jag kommer för nära inpå? Du vill fortsätta med de här trådarna?
Du skiftar mellan offer-rollen, och angripar-rollen, två olika starka sinnesstämningar. Du försöker få någon sorts statistik som då ska ge en (falsk) trygghet för dig, gissar jag i din jakt efter svar? Samtidigt så går del av svaren inte igenom din egen barriär. Du mår inte bra. Så fort man skriver det till dig avbryts det, och så har du antingen flera olika trådar sammangående parallellt med den gamla, eller så tar du en paus, och återkommer sedan med ny tråd om liknande ämne.
Din statistikmässiga mål vet jag inte om de bottnar i ett spektrum av autism och/eller OCD?
Jag vet inte om du är drabbad av depression och/eller ångest, men något är det, Kaffedraken, och har du sökt, eller får du hjälp?
Om du har autism behöver man vinkla terapin på annat sätt, så viktigt komma till botten med varför du inte mår bra, så du kan må bättre.
Jag har erfarenhet av autism (jag har det inte men känner), jag känner också till OCD (inte haft det själv) och hur det kan yttra sig. Jag säger inte att du har något av detta, men vill lyfta det om det är något du kan känna igen i ditt egna mönster och dig själv i?
Skulle någon falla för dig, älska dig, kommer hon inte bry sig om du haft någon eller inte, utan det är mer verktyg till att veta vem du varit, inte vem du nödvändigtvis är idag. Den jag var förr är jag inte idag, jag har också ändrat på mig. Man kan råka ut för allt möjligt här i livet och de är händelser, de talar inte nödvändigtvis om vem du är. Livet är orättvist. Har alltid varit det.
Jag tror vi matas med att så fort vi hittar Den Rätta så kommer vi må bra och hela livet kommer vara perfekt. Det är så i sagorna. Detta är verkligheten. Man måste ta hand om sig själv, man måste må bra först i sig själv, innan, annars kommer de här osäkerheterna komma upp under relationen, hela relationen kan gå i kras. Den andra är också bara människa, den kan inte bära allt. Man får bära sitt eget. Ta ansvar för sitt eget.
De här trådarna du gör måste skapa något slags belönesystem i dig, tänker jag, men samtidigt gör de att du fastnar, du fastnar i starka känslor, du påminns om det förflutna, och din frustration över var du är nu, och din eventuella framtid? De är inte lösningen.
När jag inte mådde bra så lyste det rött alla de svåra stunderna i en relation som sedan gjort att jag kommit till en slutsats. Jag ältade. Jag märker samma sak hos dig i trådarna, de är återkommande, din mamma, din syster, de här händelserna, du har inget skydd mot det som du hade haft om du mått bra, så har det varit för mig, därför drar jag den slutsatsen.
Jag trodde att om jag pratade om det, eller jag pratade om det (för 100:e gången) med den andre att jag då skulle må bättre, jag mådde bara sämre... Jag gjorde så att den andre som skulle ta emot allt det här som också bara är människa bara mådde sämre, fast han försökte hjälpa mig, blev orolig, blev paralyserad, han påverkades också. Det är därför det är så bra att prata med utomstående, med någon profession som vet, de blir som en hand som sträcker sig ner som du kan få tag i. Du måste göra ditt också för att ta dig ur samtidigt som den andra fortfarande har sin hand där för dig, och håller din.
När du skapar alla de här trådarna gör du inte ditt, du hjälper inte dig själv. Då gör det ingen skillnad hur många händer som sträcker sig ner till dig.
Det är skillnad på att bearbeta och att älta. Ältandet är en del av sjukdomen. Bearbetningen är det som gör att du kommer framåt i din läkning.
Du måste mer upp i ditt mående innan du kan bearbeta, du är för långt ner nu. Om man ska jämföra så är det som hjul som snurrar i gruset och inte kan ta sig upp, du kan ta dig upp, men inte så som du gör det nu. Du kan få hjälp med detta men då måste du söka för att få det, få mediciner som hjälper din hjärna att läka, tillsammans med terapi, du har ett sår där nu.
Finns autism i din familj?
Är det något du känner igen? Har du kännedom om autism på ett spektrum, autism utan intellektuell funktionsnedsättning?
Jag har autism i min (jag har velat testa mig för det fast de inte trodde jag hade det och jag har det inte, men ville utesluta det i sådant fall).
Jag talar inte för alla autister men det finns de familjemedlemmar/släktmedlemmar som varit okänsliga när de sagt en del saker om utseende, som inte förstår för i deras tycke säger de bara sanningen. Det är deras problem. Inte vårt andras problem.
Jag har en familjemedlem som har autism som fått komplex över sådana kommentarer, som inte skulle kunna säga så själv, så alla säger inte så bara för man har autism, det har med förståelsen att göra, med hur man själv är. Jag har olika familjemedlemmar, alla har autism av dessa jag nämner här (har andra som inte har det), de uttrycker sig olika, de har olika grader, förståelse, för vissa saker.
Finns de som har lägre EQ (emotionell intelligens) än andra. Finns de som har lägre intelligens än andra. Då kommer grodor fram. Man kan inte förhindra det. Man kan hitta sätt att hantera det på så man själv inte mår dåligt av det. När du mår bättre eller i samband med att du kommer må bättre kommer du kunna se, tillvarata de verktygen .
Kaffedraken, jag önskar dig bara det bästa, jag hoppas du inte tar det här på fel sätt.
Du hör ju inte till dem ens. Du är inte oskuld och det var en kvinna som ville ha dig under pandemin men då vågade du inte. Så det stämmer inte ens. Att det är få som vill ha dig är en annan sak.
Trött blir man på de som ältar sin inceldom på nätforum istället för att göra något åt sin situation för att bli mer attraktiva.
Att tjata och gny är extremt ickeproduktivt och ger noll resultat för att hjälpa en med problemet.
Jag beklagar, du är inte ensam om det, även om när man har depression att man känner sig ensam. Du behöver söka vård för det, Kaffedraken. Du klankar ner på dig själv också, inget bra. Du kommer se på dig själv, och andra, ditt liv, annorlunda när du mår bättre, och du kommer må bättre när du väl fått hjälp. Börja med att söka hjälp.
Om du redan sökt hjälp och fått mediciner är det kanske mediciner som måste omjusteras eller bytas ut? Inte ge upp hoppet då, och klanka ner på dig själv igen. Många har inte den kraften/energin att stå på sig när de redan mår dåligt, så bra om du har någon som kan stötta dig. Depression sätter sig på självkänslan, gjorde på mig i alla fall. Jag tyckte inte om min kropp plötsligt efter något hänt, innan dess hade jag ett skydd. Jag var förlåtande mot andra men inte mot mig själv. Jag drog mig undan mycket. Drog mig undan den relationen jag var i. Jag sov antingen för mycket eller för lite, ingen balans. Han fick vara på mig om jag åt, jag kunde äta för lite eller för mycket, ingen balans. Kunde inte känna hunger. Ja, ingen balans, i någonting för att förkorta det. Han förvärrade det för han blev orolig och ville ha koll, var lite av en kontroll-freak, och det var bara mer stressande. Jag kände också att jag aldrig dög. Jag förstärkte och jag förvrängde. Jag har samma kropp idag och känner inte så idag. Det var min sjukdom som gjorde det.
Är där något bakomliggande, såsom autism (ger större sårbarhet för depression och ångest, OCD) behöver de ta reda på det, annars kommer inte det bara hjälpa att de tar itu med depressionen? Kan du vara bipolär? Får du ups and downs? På vilken skala i så fall? De får undersöka?
Där är tester online som ger dig en hint, men viktigt att du söker för att inte själv diagnostisera dig då andra faktorer ska med in och viktigt du blir bedömd av någon kunnig i professionen.
Depression med ångest är vanligt. Man kan också ha depression men utan ångest. Betyder inte att man ska eller kan stångas med det själv. Jag stångades med mitt själv, för länge, alldeles för länge. För mig var det som att jag kämpade för att komma lite upp, men drogs tillbaka, som ett osynligt rep. Jag skämdes för att jag inte klarade det längre. De har gjort statistik och kvinnor söker i större utsträckning, mindre män, fler män begår självmord, det här är inte okej nånstans.
Jag har haft depression själv, men jag missade ångesten, antagligen var den för låg då, men kom senare som ett brev på posten (fruktansvärt). Jag har fått veta i efterhand att jag haft ångest då, men jag visste inte om att de var tecknen för ångest, det kan yppa sig olika.
Min hjärna hade också tryckt tillbaka tidigare händelser i mitt liv som varit svåra, och när depression började komma hade jag ett sämre skydd att fortsättningsvis hantera dem på, de "spökade" för mig. Fy fan vad jag har mått. Trodde aldrig jag skulle må så där. Att det var möjligt.
Viktigt du får hjälp, du är värd det, och du ska ha det, och du ska få må bra du också. Då kommer din stabilitet, din livsglädje tillbaka, och du kommer att se på saker och ting på ett annat ljusare sätt.
Allt gott.