Inlägg från: Mariiiak94 |Visa alla inlägg
  • Mariiiak94

BIM april 2024

Lusse88 skrev 2024-03-27 20:57:17 följande:

Jag är redan inställd på att det inte tog sig nu heller. Så funderar på det här med tempning. Vilken cykeldag ska man börja tempa? :)

När jag började tempa så började jag direkt när jag fick hem min termometer! Ganska snabbt kunde man märka av höjningar på tempen i samband med ägglossning! :) 
  • Mariiiak94
    littlewickewire skrev 2024-03-28 13:34:36 följande:
    Det är som om att du skriver om mig :P Har också haft jättestökig ägglossning, inte fått något ordentligt positivt, det har gått upp och ner osv. (hade dock missfall förra månaden). Bestämt mig för att sluta testa nu och antagligen invänta mens. Tror jag kan ha ägglossning för ett par dagar sen.

När jag får mens är det dags för mig att påbörja Letrozol, omgång 2.Har fått väldigt bra resultat av det (blev ju gravid direkt, även om det sen blev missfall).

Vi får hålla tummarna för oss båda!! ❤️ 
    Kanske en dum fråga men vad är Letrozol? :) Och vad är den menad för? Fantastiskt att du blev gravid direkt efter du använt detta, även om de tyvärr blev ett missfall! 
  • Mariiiak94

Då min mens kom i förrgår så hoppar jag in i denna tråden istället och hoppas på nya tag!

Däremot är jag lite nyfiken, vet att fler har behövt genomgå en operation för utomkvedshavandeskap här inne och undrar om eran mens varit som vanligt eller har den varit annorlunda? Jag har alltid haft mens 4 dagar men nu höll den bara i 2 dagar? Igår kväll så va den redan borta?! Känns väldigt kort men kanske kan bli så när kroppen hittar tillbaka? 

Uppdaterad BIM

1/4 Elianis98, 1a barnet, 3e försöket
    1/4 Bär, 3:e barnet, 10:e försöket efter MF
    1/4 Lugnoro, 1a barnet, 1a försöker efter MF
    3/4 Madicken, 3:e barnet, 5:e försöket
    5/4 littlewickewire, 1:a barnet, 6:e försöket
    6/4 Naniismamma, 5e barnet för mig, 1a för partnern, 3e försöket
    9/4 bebissugen91, första barnet, 8e försöket
    10/4 Lusse88, första barnet, femte försöket.
    11/4 Sand13, 5e barnet (första för sambon), fjärde försöket.
    12/4 MacBookpro, första barnet, 13 försöket
    13/4 Nostalgitripp, tredje barnet, 3e försöket
    14-15/4 Fancyr, tredje barnet, sambons första, 5e försöket.
    15/4 Mariiiak94, Första barnet, 8:e försöket.
    18/4 Morticia91, första barnet 4de försöket
    20/4 Juliab, andra barnet, 9e försöket, ett X
    26/4 Femman, 5e barnet, 2a försöket.
    27/4 nathaliej97, tredje barnet, 4e försöket.
  • Mariiiak94
    Svartahallon skrev 2024-03-31 12:59:40 följande:
    Jag skulle säga att min senaste mens var som vanligt efter operationen Kanske någon dag kortare, men det har varierat lite förut också! Men det är säkert vanligt att det blir lite annorlunda efter ett sånt ingrepp 🥰
    Okej okej! Min mens går som en klocka i vanliga fall, bryter aldrig sitt mönster 😅 Så därför tänkte jag om fler varit med om liknande då de kom som en chock för mig 😅 Hoppas de går över till sitt normala nu så man slipper all förvirring 🥰
  • Mariiiak94
    Nostalgitripp skrev 2024-03-31 22:04:44 följande:
    Min mens var lika lång som vanligt (fyra dagar), men jag blödde väldigt mycket mindre. Första två dagarna kom det nästan ingenting. 
    Okej! Jag brukar ha mens i 4 dagar och som mest de 2 första dagarna och sen minskar de allt mer för var dag. Men denna gången så har jag haft mindre än vanligt och kom i fredags men igårkväll va den redan borta. Tog ett graviditetstest i torsdags som var negativt och sen kom ju mensen så har inte tagit fler test. En nidblödning ska ju bara vara några droppar blod och detta var ju mer än det. Hoppas att kroppen hittar tillbaka nu så allt blir mer klart för denna förvirring är inte nyttig för mig 😂
  • Mariiiak94

Tiden fram till ägglossning är så himla lång.. Och väntan på graviditet känns så avlägset.

Kan bli så ledsen när jag tänker tillbaka att jag blev gravid i februari och va så himla lycklig över att få en höst/vinter bebis .. Men så slutade de i operation och inser ibland att jag inte kommit över den förlusten :( Tänk så kan vi inte bli gravida igen .. Usch dessa hjärnspöken är för jävliga..

• Mariiiak94
    Svartahallon skrev 2024-04-03 10:34:07 följande:
    Åh känner med dig så hårt! Tänker dagligen så alla "om inte". Hade varit i vecka 15 nu, hade fått ett litet septemberbarn, hade fått barn samma år som mååånga av mina vänner. Men det blir inte så nu...

Nu går jag istället varje dag och längtar efter kommande ägglossning, kastas mellan att "nu är det vår tur, nu kommer det sitta rätt och allt kommer gå bra" och att "nej, det kommer inte bli något denna månad heller, eller så blir en graviditet men något går fel på vägen". Känns så orättvist, även om det händer många. 

Vi är långt ifrån ensamma i detta! Det hjälper verkligen att tänka på det❤️
    Ja de är jätte jobbigt att tänka om detta hade varit en naturlig graviditet, i så fall hade jag varit i vecka 11 och de är tufft. Kan inte glömma av att jag skulle haft bf 23 oktober enligt appar. Det är hemskt att tänka på och även om läkare säger att det inte kommer påverka ens framtid med att försöka bli gravida så kan man ändå inte låta bli att oroa sig. Nu har de bara gått 1 cykel sedan operation men ändå känns hoppet nergrusat. 

Många jag känner har blivit gravida direkt och de föds barn kors och tvärs känns det som och även om jag är jätte glad för dom så känner jag ändå en sorg över att vi inte lyckas. 

Familjeliv har varit ett stort stöd då jag sett att jag inte är ensam om denna operationen vilket har varit skönt. Slippa känna den ensamheten. Hjärta
  • Mariiiak94
    Juliab skrev 2024-04-03 11:44:32 följande:

Svartahallon och Mariiiak94, jag känner EXAKT som ni. 

just nu väntar jag på ÄL och är hoppfull. men jag vet hur nedslagen jag kommer att bli om inget händer den här månaden heller. Och går och funderar på vad vi ska göra då. Jag är inte en sådan som bara kan vänta och se. Jag är för otålig. Jag funderar på att göra en spolning om det inte tar sig denna gången. Eftersom jag fick utomkvedshavandeskap så kanske det finns någon blockering. Vi får se. 

man går igenom hopp, väntan och sorg varenda jävla månad. Det är hemskt. 

Jag känner verkligen igen mig med otåligheten. Både innan och efter ÄL.. Först väntar man med spänning på ÄL och ser till att allt ska gå rätt till, ha sex på rätt dagar osv. Sen vänta in BIM som känns som en evighet. 

Jag har också funderat på en spolning men jag är lite feg samtidigt.. Skulle de inte ta sig för er (hoppas såklart att det gör de) och ni skulle besluta er för spolning får du hemskt gärna hålla mig uppdaterad! 

Ja man går igenom så mycket väntan och sorg när mensen ankommer och man sitter bara där och undrar, när fasen är de min tur att känna glädje över 2 streck på stickan ?!  :(
  • Mariiiak94
    fancyr skrev 2024-04-03 12:07:21 följande:

Känner precis som er. Sen känner jag att jag kanske inte har rätt att känna så då vi ?bara? försökt i 5 månader. 

Oavsett vad man gått igenom har man självklart rätt till sina känslor över barnlöshet, vare sig de gått 1 månad eller 10!Hjärta 

Vi hade försökt i 6 månader när vi fick vårt efterlängtade plus men de blev tyvärr inte långvarigt innan akut operation var inbokat. Allt gick så fort så hjärnan hann inte förstå vad som hänt, minns bara att jag grät konstant. Från besked tills jag fick åka hem när allt var klart och dom såg att mitt HCG sjunkit. Så nu är det bara att börja om på ruta 1 och det känns verkligen pissigt rent ut sagt, man försöker hålla sig positiv men allt för ofta fallerar fasaden och sorgen tar över.. 

Så att ni försökt i 5 månader förstår jag absolut att ni känner förtvivlan, även om sjukvården inte tycker de är en lång tid så känns de som en evighet när man längtar efter något såhär mycket! Hoppas innerligt att ni snart får erat efterlängtade plus på stickan och får erat efterlängtade underverk Hjärta
  • Mariiiak94
    bethrest skrev 2024-04-05 06:35:44 följande:

Ja här var det då ingen tvekan om saken?!

Super stort grattis!! Hjärta
  • Mariiiak94
    Nostalgitripp skrev 2024-04-04 14:51:58 följande:
    Känner samma sak. När jag fick veta att det var utomkvedshavandeskap så blev jag såklart ledsen, men det kändes ändå okej på något vis. Jag tog det bra. Det var det var och inget jag kunde göra något åt.

Det var först vid första mensen efter operationen som sorgen kom på riktigt för mig. Det var som att det var först då jag på riktigt förstod att det inte blir någon septemberbebis. Jag grät i tre dagar. Fy fan.
    Ja alla reagerar vi ju olika och inget är ju rätt eller fel! Jag hade hunnit få ganska rejäla humörsvängningar när jag åkte in så jag grät bokstavligen i flera dagar från att jag blev inlagd till några dagar efter jag kommit hem igen.. 

Men det är himla skönt att ha människor här som man kan skriva av sig med! Man känner sig så lätt ensam i de hela och folk i ens omgivning som vet om vad som hänt försöker vara stöttande men förstår inte riktigt ändå tyvärr..

Man försöker tänka positivt att nästa månad är min tur! Men när då mensen kommer så blir de som en jävla käftsmäll..
Svar på tråden BIM april 2024