• bethrest

BIM april 2024

Hej!!

Ser att det är många här som gått igenom operation efter utomkvedshavandeskap. Det gjorde jag också i januari 2022 efter att vi försökt bli gravida med barn nr 2 i 1,5 år. Trots det blev jag gravid igen 5 månader efter operationen och idag har jag en pigg liten 14-månaders. Så pepp och hopp till alla er som kämpar - det kommer bli er tur!

MEN jag vet att det är en svår grej att gå igenom. Det har tagit mig lång tid att bearbeta utomkvedshavandeskapet, operationen och alla känslor kring det. Därför har jag startat en ?stödgrupp? här på FL men startar gärna en fb-grupp också där alla som varit med om liknande kan få ventilera och bolla erfarenheter. Tycker det finns alldeles för lite info och stöd för oss som gått igenom detta! 

kicka gärna igång tråden här: https://www.familjeliv.se/forum/thread/82851532-stodgrupp-efter-utomkvedshavandeskap

Nu hoppas vi på att få en liten trea, men tar verkligen ingenting för givet utan det får bli när det blir.

håller tummarna för er alla!

• bethrest
    Sand13 skrev 2024-04-05 07:50:07 följande:
    Grattis! Vilken dag efter äl är du på? :) Är det ett sånt tidigt test? Hur länge har ni försökt?
    Tack!! Bim +2 så äl +15 (varit bortrest så ej kunnat testa tidigare). Nä det är RFSU testa ofta! Vet inte om man kan testa tidigt med dem?

med barn nr 2 försökte vi i 2 år innan det begav sig. Så därför började vi ?halvt? försöka (mentaliteten händer det så händer det) när jag fått tillbaka mensen efter förlossningen. Så vi ?försökte? i typ 4 månader eller nåt? Trodde verkligen inte det skulle gå så fort (Har bara en äggledare dessutom)!
Svar på tråden BIM april 2024