• fancyr

BIM april 2024

Någon som har erfarenhet av att ha en månad med mycket Mer fertilt sekret än alla andra månader? Denna månad är det liksom som ett överflöd. Har oxå varit mer känslig/orolig än tidigare kring denna tid. 

hoppas det fertila sekretet Gör att simmarna vill stanna och att någon vill borra in sig och stanna 🤪

• fancyr

Nu kom äntligen ägglossningen och nu startar två långa veckor 🤣

• fancyr

Känner precis som er. Sen känner jag att jag kanske inte har rätt att känna så då vi ?bara? försökt i 5 månader. 

• fancyr
    Juliab skrev 2024-04-03 13:38:05 följande:
    Alla har rätt till sina känslor. Jag började känna de här känslorna redan efter tredje försöket eftersom jag blev gravid med dottern på försök nr 3, och då var det tre ganska halvhjärtade försök dessutom.
    Jag började nog känna så efter tredje försöket med. Mina två andra barn (fick de iof vid 18 och 24 års åldern) kom till direkt. Ok, mitt första var inte planerat men den andra var det och det tog sig på första försöket. Jag hade noll koll på ägglossning, tempning, fertila fönstret samt fertilt sekret nu i 36 års åldern när vi ville ha tredje barnet så jag gav det ändå 3 gånger innan jag kände "vafan".. man gör allting rätt men ändå tar det sig inte.. är man för gammal, är man sjuk på något sätt, är det mannen osv osv osv.. Jag är en person som behöver mycket kontroll och detta är verkligen inget man kan styra över eller påverka på något vis. Blir det så blir det liksom, som ett lotteri. 
  • fancyr
    Juliab skrev 2024-04-03 14:04:37 följande:
    Precis. Jag är också 36, och fattar inte vad felet är. Vår utredning visade att alla värden var normala både för mig och min man. Så varför i h*lever blir det inget befruktat ägg?!?!? Jag förstår det inte ☹️
    Känns orättvist. Och så finns det människor som inte ens vill bli gravida men som blir det ändå. Har en kompis som blivit gravid 5 gånger mellan 35-40årsåldern trots kopparspiral. Hon har inte velat ha barn men kände sista gången hon blev gravid vid 39 att hon nog skulle behålla då hennes partner verkligen ville ha barn. 
  • fancyr
    nathaliej97 skrev 2024-04-04 16:01:45 följande:

Jag funderar på att köpa en temp och börja logga. Någon här som använder något annat än natural cycles och har tips på någon smidig app att använda sig utav? Såg tidigare i mars tråden några som delade deras ?temp kurvor? osv och det såg intressant ut. 

Tror jag ger det den här månaden och tar det sig inte med bim i slutet av april så köper jag och börjar inför försök 5 i maj. 

Jag använder både nc och fertility friend, den är gratis. 
    Såhär ser det ut för mig denna månad, 

• fancyr
    bethrest skrev 2024-04-05 06:35:44 följande:

Ja här var det då ingen tvekan om saken?!

Grattis!!!
  • fancyr
    Lusse88 skrev 2024-04-08 23:17:06 följande:
    Mensen kom igen...tyvärr. Nästa BIM blir i början av maj så jag hoppar över till den tråden. Lycka till alla! Tar bort mig från listan. :(

11/4 Sand13, 5e barnet (första för sambon), fjärde försöket.
    12/4 MacBookpro, första barnet, 13 försöket
    14-15/4 Fancyr, tredje barnet, sambons första, 5e försöket.
    15/4 Mariiiak94, Första barnet, 8:e försöket.
    16/4 Nostalgitripp, tredje barnet, 3e försöket
    18/4 Mammaatillen, andra barnet 5e försöket.
    18/4 Morticia91, första barnet 4de försöket
    20/4 Svartahallon, första barnet 3e försöket (andra försöket efter utomkvedshavandeskap) 
    20/4 Juliab, andra barnet, 9e försöket, ett X
    20/4 amiilee, första barnet, 13e försöket 
    26/4 Femman, 5e barnet, 2a försöket.
    27/4 nathaliej97, tredje barnet, 4e försöket.
    27/4 henna92, andra barnet, 1.5 års av försöket.
    29/4 Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöker efter missfall
    29/4 Syskonlängtan, 2:a barnet, 3:e försöket (2:a efter missfallet i januari).
    Va tråkigt Lusse 😔❤️
  • fancyr

Äl +10 här. 

har inte testat än då det känns som om tempen delvis är på väg ner och tappen känns som om den håller på att bli mjuk? vilket är tecken på mens för mig om några dagar. har ju symtom som jag

tycker kan tyda på grav men jag vågar inte lita på de. 

• fancyr
    mammaatillen skrev 2024-04-11 06:20:36 följande:

Hej alla! Idag är jag på BIM-7 ÄL+6, inga symtom på grav alls. Inte ens någon PMS har dykt upp som det brukar denna månad. Brukar ha ganska känslosam och jobbig PMS 8-9 dagar innan mensen som går upp och ner men har mått toppen faktiskt denna gång.

Kommer inte våga börja testa än, man blir ju bara besviken på alla negativa tester!

Hur går det för er andra? Någon som börjat testa än?😊

Äl+11 idag och har inte testat än. känner som du, vill inte testa och bli besviken. Har inte ens tester hemma 😅
  • fancyr
    Erho skrev 2024-04-12 18:01:13 följande:

Hej alla!

Hoppar in lite här 😊 Min ÄL blev fördröjd denna månad, brukar typ alltid komma på CD 13. Fick pos ÄL test på CD 12 men det verkar på min NC kurva som att ÄL skedde nu igår på CD 16 (väntar på bekräftelse).

Vi mös på lite kring beräknade ÄL då jag även trodde den var påväg men eftersom den blev fördröjd tror jag inte det räckte till tyvärr :( vad tror ni? Senaste blev på CD14. De borde ju kunnat leva tills 2 dagar efter men blev kanske inte bästa timingen 

Spermierna kan leva upp till 6 dagar så det behöver inte vara kört. De sägs hellre sex Innan äl än på eller efter. detta just för att om det blir ägglossning så finns det redan spermier som ligger och väntar :) 
  • fancyr

Jag är på äl +12 och har precis köpt ett test. Ville inte testa om inte kurvan visade något intressant vilket den gjorde idag 😬

• fancyr

Testade idag, negativt men än ingen mens men testet är ju 99% säkert satt jah..

• fancyr

Jag trodde mensen skulle komma idag, har haft mensvärk hela dagen men än har den inte dykt upp. Den har ju iof några timmar på sig att komma innan den blir försenad 😂

• fancyr
    Svartahallon skrev 2024-04-16 06:40:38 följande:

Äntligen🥺❤️

Grattis!!!
Svar på tråden BIM april 2024