Inlägg från: Anonym (Erfaren_man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Erfaren_man)

Tonåring som vill åka på festresa i sommar

Anonym (orolig) skrev 2024-03-16 22:10:07 följande:
    Det är just det som är problemet, att hon hinner bli 18 och alltså vuxen. Då får hon ju  ansvara mer över sig själv och ta egna beslut. Hon drar det argumentet vilket jag förstår, samtidigt har man kanske inte jättemycket erfarenheter som 18åring, trots att man är vuxen. Vilket kanske kan leda till dåliga beslut?

Juridiskt vuxen, och vuxen, är inte samma sak. 

Jag skulle inte kunna förhindra, men verkligen försöka pressa, henne att inte åka ifall jag hade en dotter i den åldern. Kan gå hur illa som helst. 

• Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (Omg) skrev 2024-03-17 12:27:02 följande:
    "Bli stämplad som lättfotad" kan du direkt stryka från listan. TS dotter får ligga med hur många hon vill och ska strunta i vad andra anser om den saken. Njut och ha kul säkert. Och vad i hela friden menar du med "vet att det inte är bra med för många ex-partners i bagaget?", varför skulle det vara dåligt?

För övrigt är hon 17 snart 18 så tror hon har rätt bra koll på allt du nämnde.

Därför att de flesta män inte vill vara i ett seriöst förhållande med tjejer som saknar kroppslig integritet. Att ha legat runt är inte fräscht, oavsett kön. 

Svar på tråden Tonåring som vill åka på festresa i sommar